PREHRANA

Detox dijeta vrlo je popularna, ali KOLIKO JE SIGURNA?

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Foto: Pixabay)

Ilustracija (Foto: Pixabay)


Detoksikacijska dijeta je trenutno vrlo popularna. Brojne web stranice i knjige reklamiraju ekstremne planove prehrane koji čiste tijelo od toksina.

Premisa detox dijete je da vaše tijelo treba pomoć pri izbacivanju štetnih tvari iz organizma. Ti toksini mogu biti prirodne otpadne tvari, pesticidi, onečišćivači zraka ili druge štetne tvari.

Ne postoji jedna detox dijeta. Većina se vrti oko neke kombinacije posta, eliminiranja određenih namirnica, ispijanja sokova, čaja ili drugih tekućina i uzimanja biljnih dodataka. Mnoge detox dijete isključuju pšenicu, mliječne proizvode, šećer, kofein i alkohol. Takvi režimi mogu trajati od nekoliko dana do nekoliko tjedana.

Zagovornici detox dijete smatraju da ona daje više energije, poboljšava probavu, smanjuje upale te potiče gubitak tjelesne težine, prenosi krenizdravo.dnevnik.hr

Svima je jasno kakvim smo štetnim tvarima svakodnevno izloženi (pesticidi, zagađeni zrak…). Međutim, svi ti toksini su rutinski eliminirani od strane jetre, bubrega, limfnog sustava, probavnog trakta i pluća.

Trenutno nema dokaza da detox program pomaže u oslobađanju toksina iz masnog tkiva i organa i ne postoje znanstvene studije koje dokazuju djelotvornost detox dijete.

Prilikom provođenja ovog režima, vrlo je vjerojatno da ćete izgubiti nekoliko kilograma, ali većina tih kilograma je od izgubljene vode i mišića, ne masti. Težinu ćete vrlo brzo vratiti nakon što prekinete detox dijetu.

Detox dijeta može uzrokovati probleme kao što su dehidracija, gubitak mišića, nedostatak hranjivih tvari. Ona također može dovesti do glavobolje, proljeva, umora i problema s koncentracijom.

Detox dijeta može biti opasna za:

- Osobe s dijabetesom

- Djecu, mlade i trudnice

- Starije osobe

- Ljude koji uzimaju lijekove ili su pod liječničkim nadzorom zbog medicinskog stanja

Drugi načini za izbacivanje toksina:

- Konzumirajte uravnoteženu prehranu s puno povrća, voća i cjelovitih žitarica

- Izbjegavajte prerađenu hranu koja ima puno masti, soli, šećera i aditiva

- Izbjegavajte cigarete

- Pijte puno tekućine

- Izbjegavajte vježbanje vani kada je razina onečišćenja zraka visoka

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini