ANKARA

Turska: Deutsche Welle, Voice of America i Euronews moraju dobiti licencu za rad

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Tri međunarodne medijske kuće imaju 72 sata da dobiju dozvolu za rad ili će Vrhovno vijeće za radio i televiziju Turske (RTUK) blokirati pristup njihovim platformama, otkrio je jedan član RTUK-a u srijedu.

Ilhan Tasci, jedan od  devetero članova odbora RTUK-a, koji je glasao protiv, kritizirao je potez tog tijela da zatraži licence od web stranica njemačke televizije Deutsche Welle, Glasa Amerike i Euronewsa na turskom jeziku, opisavši to novim napadom na slobodu medija u Turskoj.

"Većinom glasova donesena je odluka da se web stranicama amerikaninsesi.com, dw.com/tr i tr.euronews.com da 72 sata da dobiju licence", tvitao je Tasci. 

Upravni odbor RTUK-a, kojim dominira vladajuća stranka AK, nije odmah bila dostupna za komentar. 

Glasnogovornik Deutsche Wellea rekao je da ne mogu još komentirati slučaj jer za sada nisu zaprimili službenu obavijest RTUK-a. 

Turska posljednjih godina povećava nadzor medija, dala je RTUK-u nadzor nad svim online sadržajima i ima ga pravo ukloniti. Oko 90 posto 'mainstream' medija u Turskoj danas je u vlasništvu države ili osoba bliskih vladi. 

Tasci, također i oporbeni zastupnik, rekao je da je medijska sloboda prava meta RTUK-a. 

"Nakon nacionalnih medija, došao je na red nadzor i ušutkavanje međunarodnih novinskih portala", upozorio je. 

Zapadni saveznici i skupine za ljudska prava optužile su vladu Tayyipa Erdogana da je propali pokušaj državnog udara 2016. iskoristila kao izgovor za ušutkavanje neistomišljenika.

Turska vlada to poriče i tvrdi da su mjere potrebne jer se Turska suočava sa sigurnosnim prijetnjama.

U gotovo dva desetljeća na vlasti, Erdogan je često kritizirao medijski sadržaj koji nije u skladu s konzervativnim islamskim vrijednostima koje promovira njegova stranka AK. 

 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of