Više od 70 direktnih letova iz Pule prema Europi

ZRAČNA LUKA PULA "NAPADA" LANJSKI POVIJESNI REKORD: Samo na krilima EasyJeta ove godine stiže 150 tisuća putnika

| Autor: Duška PALIBRK

S jučerašnjim danom, u odnosu na lani, 16 posto je više putnika. Najveći porast bio je u travnju, oko 60 posto, u svibnju na razini 35 posto i to je upravo ono na čemu smo radili čitavu prošlu godinu zajedno s Turističkom zajednicom Istarske županije i hotelskom industrijom, pojačavajući pred i posezonu. Takav rast, naravno, ne očekujemo u srpnju i kolovozu, ali u listopadu ponovno 30-ak posto, što bi se na kraju godine izniveliralo na desetak posto. Ove godine cilj nam je 770 tisuća putnika, kaže Svemir Radmilo, direktor Zračne luke

Niskotarifna zrakoplovna tvrtka easyJet otvorila je dvije nove sezonske linije za Pulu, iz Ženeve i Amsterdama. Na pulsku Zračnu luku iz Ženeve lete srijedom i subotom - sinoć je bilo prvo slijetanje, a iz Amsterdama utorkom i nedjeljom i tako do kraja kolovoza. Prema redu letenja, avion iz Ženeve u Puli je u 20 sati, a nazad se vraća u 21.15. Sezonsku liniju s Amsterdamom otvorili su upravo na Dan državnosti, sletjevši na pulsku pistu deset minuta prije reda letenja, u 19.30 sati. Na prvom letu iz Amsterdama imali su 110 putnika, a na odlasku iz Pule 94.

Broj jedan

EasyJet postaje prijevoznik broj jedan u Zračnoj luci Pula. Ove godine imat će ukupno dvanaest linija i oko 150 tisuća putnika stići će nam na krilima ovog niskotarifnog prijevoznika. Osim sa Ženevom i Amsterdamom povezuju nas s još deset europskih odredišta. Do konca kolovoza EasyJet na Pulu leti iz Pariza i to ponedjeljkom, srijedom i petkom, iz Milana ponedjeljkom i petkom, iz Berlina (Schönefeld) i Basela utorkom i subotom te iz Bristola srijedom i subotom. Sve do 13. listopada srijedom i nedjeljom lete na relaciji Liverpool-Pula, srijedom, petkom i nedjeljom do 20. listopada do Berlina (Tegel), a do 24. odnosno 26. listopada četvrtkom i nedjeljom do Londona (Southend i Gatwick). Zrakoplovne karte mogu se kupiti preko njihove službene stranice www.easyjet.com.

I nije EasyJet jedini otvorio nove linije za Pulu. Laudamotion od ove sezone leti za Stuttgart, Volotea od početka lipnja vozi za Bordeaux, Jet2.com za Birmingham, a TUI UK za Doncester. Spremaju li se u Zračnoj luci Pula oboriti i prošlogodišnji povijesni rekord od 700 tisuća putnika, pitamo direktora Svemira Radmila.

- S jučerašnjim danom, u odnosu na prošlu godinu, bilježimo 16 posto više putnika. Najveći porast imali smo u travnju, oko 60 posto, u svibnju je bio na razini 35 posto. To je upravo ono na čemu smo radili čitavu prošlu godinu zajedno s Turističkom zajednicom Istarske županije i hotelskom industrijom, pojačavajući pred i posezonu. Takav rast, naravno, ne očekujemo u srpnju i kolovozu, ali u listopadu ponovno 30-ak posto više putnika, što bi se na kraju godine izniveliralo na desetak posto. Ove godine zadali smo si cilj 770 tisuća putnika. Da, to bi bio novi rekord, kaže Radmilo.

Popunjeni avioni

Što se popunjenosti letova tiče, direktor Zračne luke Pula veli da je upitan samo listopad, pogotovo s britanskog tržišta radi novog datuma izlaska iz EU-a. "Brinuo nas je Brexit i za predsezonu pa se to nije ostvarilo. Zasad ne osjećamo veći pad broja putnika, sve što ide iz Ujedinjenog Kraljevstva odlično je popunjeno. Svi su letovi do sada bili na iznad 90 posto popunjenosti i nadamo se nastavku tog trenda", kaže direktor Zračne luke koja se trenutno može pohvaliti s više od 70 direktnih letova prema Europi, od kojih je čak 70 posto "niskotarifnih".

Na pitanje koliko je Pula prepoznata među domaćim putnicima, pa i u regiji, kao polazišna avioluka za sve te europske destinacije, Svemir Radmilo kaže da na aerodromskom parkingu vidi sve više talijanskih i slovenskih registracija, ima i zagrebačkih, riječkih, karlovačkih… Neki ostaju parkirani i više dana.

Domaći putnici

- Mi smo turistička destinacija, ljudi rade tijekom ljetne sezone, 70 posto ljudi u Istri radi u turizmu i nije im u ovo doba godine do putovanja. Broj domaćih putnika koji koriste Pulu za putovanja u inozemstvo najveći je u travnju, rujnu i listopadu, međutim to je tek desetak posto naših putnika. Sve ostalo su međunarodni putnici koji dolaze na odmor u Hrvatsku, 90 posto ih ostaje u Istri, ostali nastavljaju dalje po Jadranu. Ima i onih koji slete u Dubrovnik, iznajme automobil i idu suprotnim smjerom, prema Puli, kaže Svemir Radmilo.