(Duško MARUŠIĆ ČIČI)
Nakon što su radi pandemije bile stale narudžbe iz njima važnog hotelijerskog sektora, proizvodnja je napokon ponovno pokrenuta pa će Zaštitna radionica Tekop Nova ovu godinu završiti pozitivno. Manjak narudžbi, što se tiče odjeće za ugostiteljstvo i hotelijerstvo prebrodili su, uspješno se prilagodivši tržištu, kada su tijekom lockdowna krenuli sa šivanjem zaštitnih maskica za lice. Vrijedne ruke radnica sašile su ih više od 60 tisuća, dovoljno za cijelu Pulu, doznajemo od ravnateljice Tekop Nove Mihaele Zubić.
- Iako smo tada radili u dvije grupe, svaka po 15 dana, naše su radnice imale pune ruke posla šivajući maske koje su same iskrojile. Narudžba je bilo toliko da ih nismo uspijevali sve odraditi, veli nam Zubić, dodajući da se sada potražnja nešto smanjila jer se tržište zasitilo budući da se maske proizvode diljem Hrvatske, ali i masovno uvoze. Ipak, njihove su maske i dalje tražene jer su kvalitetne, a na njima se, po narudžbi, može izvesti, primjerice, i logo tvrtke, a materijal sam izabrati. Osim kod njih mogu se kupiti u obližnjoj ljekarni Grahovac.
Korona je ipak ovom jedinstvenom poduzeću ponešto pomrsila račune. Ove su godine trebali otvoriti veliku praonicu. No, iako je zgrada - koja se nalazi u produžetku postojećeg pogona u Šijani kod autobusnog kolodvora - završena i novac za opremu dobiven, sve je trenutno stalo.
Kako doznajemo, Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (ZOSI), koji djeluje u sastavu Ministarstva rada i mirovinskog sustava, koncem 2018. godine dodijelio im je tri milijuna kuna za dogradnju proizvodnog pogona. Time je ova radionica, koja se prostire na 900 četvornih metara, dobila još gotovo 500 kvadrata.
- Zgrada je gotova, dobila je uporabnu dozvolu, tri milijuna kuna za suvremene strojeve i opremu je osigurano i nadam se da ćemo uskoro krenuti s novom ponudom, navodi ravnateljica, pojašnjavajući da će ovdje otvoriti praonicu i te bi usluge ponudili svojim stalnim klijentima, onima za koje i inače šivaju. To se prvenstveno odnosi na velike turističke tvrtke, ali i brojne druge iznajmljivače. Osim usluge pranja, ideja je ponuditi i uslugu čuvanja.