(Dejan ŠTIFANIĆ)
Na prostoru Uljanika proizvodnja je tijekom jeseni oživljena u pogonima Strojogradnje, gdje 50-ak radnika radi za češku tvrtku Bene Trade, i u Uljanik TESU-u, gdje je unatoč stečaju angažirano 20-ak ljudi
Pune dvije godine od prvih radničkih prosvjeda koji su javnost upozorili da unutar zidina najvećeg hrvatskog brodogradilišta nešto ozbiljno ne štima, ovoga siječnja se ponovno odvijaju razne aktivnosti koje bi trebale dugoročno definirati i usmjeriti budućnost pulske brodogradnje. Ključni datum za tu priču svakako je 22. siječnja kad bi Skupština vjerovnika Uljanika d.d., pred sucem Trgovačkog suda Damirom Rabarom, u pazinskom Spomen domu trebala donijeti odluku o planu stečajne upraviteljice Marije Ružić.
Taj plan, podsjetimo, predviđa likvidaciju krovne tvrtke Uljanik grupe, ali i oživljavanje brodogradnje na pulskim navozima prijenosom koncesije, opreme i započetih gradnji na tvrtku Uljanik brodogradnja 1856.
Sporne potkoncesije
Radi se o tvrtki koja je donedavno nosila ime Uljanik Financije i koja je sredinom 2018. osnovana kako bi preuzela financijsko poslovanje kompanije, međutim zbog krize koja je već bila u punom zamahu, to se na kraju nije dogodilo. Taj pravni subjekt nedavno je dobio novo ime Uljanik brodogradnja 1856., a ukoliko vjerovnici, među kojima ključnu ulogu ima Republika Hrvatska, narednog tjedna podrže plan Marije Ružić, kroz tu bi se tvrtku trebalo polako krenuti u ponovno pokretanje proizvodnje i oživljavanje brodograđevne djelatnosti.
Međutim ne radi se samo o brodogradnji jer na prostoru Uljanika, odnosno Arsenala, proizvodnja je u određenoj mjeri tijekom jeseni već oživljena u pogonima Strojogradnje i Uljanik TESU-a. Kad je TESU u pitanju radi se o pokretanju proizvodnje i zapošljavanju dvadesetak ljudi u tvrtki u stečaju, dok se u halama Uljanik Strojogradnje Diesel d.d. u stečaju u oživljavanje proizvodnje i ponovno obavljanje dijela poslova kojima se ta tvrtka bavila krenulo kroz suradnju s dugogodišnjim poslovnim partnerom Strojogradnje i Brodogradilišta, češkom tvrtkom Bene Trade i njezinim vlasnikom Jindrich Vlčekom.