Klapa sv. Jurja Hrvatske ratne mornarice izvela je u a cappella verziji pjesmu "Moj dida i ja" Marka Perkovića Thompsona. U glazbenom miš-mašu nastupili su i novi pulski bend Sergio Recreativo i Tedi Grubica
Klapa sv. Jurja na Forumu (Snimio Dejan Štifanić)
Nisu u Areni, ali jesu na Forumu: Puljani su preksinoć ipak mogli poslušati Thompsona, doduše ne njega osobno, nego njegovu pjesmu u izvedbi klape sv. Jurja Hrvatske ratne mornarice koja je nastupila u povodu obilježavanja Dana sv. Tome, patrona Pule i Pulske biskupije.
Kao što je i najavljeno, za svakog građanina ponešto, protekla je subotnja večer na trgu, gdje su koncerte osim klape održali mladi pulski bend Sergio Recreativo i porečki glazbenik Tedi Grubica. Glazbeni miš-maš: red dalmatinske i domoljubne pisme, red Thompsona, red autorske, red zabavne glazbe.
Uvodno je, na dobro popunjenom trgu, na kojem se i inače teško u ljetnim mjesecima može pronaći slobodna stolica, klapa razgalila mahom žensku publiku pismama o moru, galebu, vaporu i ljubavi, da bi u završnici otpjevala i nekoliko domoljubnih pjesma, iako su one predstavljene kao duhovne. Publika je tako, uz „Cesaricu“, odslušala i „Viva Croatiju“, te „Kome bi šumilo more moje sinje (da Hrvatske nije)“ Mila Hrnića. Publika je potom u a cappella verziji odslušala Thompsonovu pjesmu „Moj dida i ja“ koju je klapa, kako smo čuli, posvetila Peri Tadiću, njegovoj ekipi i drugim prijateljima.
Nakon klape, something completely different, rekli bi montipajtonovci, iliti nešto posve drugačije. Pred ponešto manjim brojem posjetitelja nastupio je Sergio Recreativo, a to je, kako ga je predstavio njegov član Sandro Pettener, inače frontman Dogme, novi pulski bend koji stvara autorske pjesme i zabavlja se kroz glazbu. Uz Pettenera, koji svira soksofon i sintisajzere, u bendu su i kontrabasist Nenad Mirt, klavijaturist Carlos Fagin, gitarist Victor Hugo Moreno, a kao gost se pojavljuje i bubnjar Dušan Kranjc poznat po radu s 2Cellos. Svoj glazbeni izričaj predstavljaju kao instrumentalni (povremeno vokalni) glazbeni fusion. Završetak glazbene večeri na Forumu pripala je Grubici, koji je izveo repertoar posvećen Oliveru Dragojeviću, počasnom građaninu Pule.
Sv. Toma je patron Pule i njene biskupije, pa je prije koncerata u Katedrali održana jutarnja, a potom i večernja sveta misa, koju je predvodio nadbiskup mons. Dražen Kutleša, apostolski upravitelj Porečke i pulske biskupije, u prisutnosti mons. Ivana Milovana, biskupa u miru, te u zajedništvu sa svećenicima Porečke i pulske biskupije.
Sv. Toma apostol je zaštitnik Pule i Pulske biskupije. U sklopu većeg ranokršćanskog episkopalnog kompleksa, istočno do katedrale Uznesenja Blažene Djevice Marije, nalazila se paralelna crkva sv. Tome, navodi Željko Ujčić, voditelj Srednjovjekovne zbirke Arheološkog muzeja Istre.
Arheološkim istraživanjem tijekom Drugog svjetskog rata utvrđene su dvije ranokršćanske faze ove crkve. Prvobitno (polovica IV st.) to je bila jednostavna jednobrodna dvorana, a početkom V stoljeća produžena je na začelju gdje je dograđeno polukružno svetište. Na dijelu današnjeg župnog dvora (odnosno portika) od ove crkve su očuvani manji dijelovi podnog višebojnog mozaika i mramorni ulomci - dijelovi tranzena oltarne pregrade, koji se danas nalaze u Muzeju.
Godine 1860. na području svetišta pronađen je oltarni grob s pohranjenim relikvijarima (danas u Beču – Kunsthistorischen Museum), i to srebrni s prikazima Krista i apostola (V st.) i manji, zlatni (VI st.) sa stiliziranim vegetabilnim ukrasima za koji se smatra da je sadržavao relikviju patrona sv. Tome apostola.
Crkva Sv. Tome je vjerski bila još izrazitije korištena u razdoblju obnove same Katedrale (XV i XVI st.), ali je već 1580. godine zapuštena i ruševna. U potpunosti je napuštena 1657. godine, a njeni skromni arhitektonski ostaci bili su vidljivi još 1812. godine, piše Ujčić.