Anton Kliman (M. MIJOŠEK)
Ajde da nešto napravimo za Istru i poguramo taj Ipsilon, zaključio sam taj dio razgovora. Oleg Butković je odmah pristao. Ne samo da je bio susretljiv prema toj ideji, nego je odmah krenuo u njenu realizaciju te je zato njegov doprinos dogradnji Ipsilona golem. Uostalom, cilj saborskih zastupnika i ministara je da se bore za interese regije koju predstavljaju i građana koji u njoj žive neovisno o stranačkom opredjeljenju, kaže Anton Kliman
Neovisno o nečijem stranačkom, ideološkom ili bilo kojem drugom predznaku, osobni angažman i dobre poteze valja pohvaliti. Saborski zastupnik HDZ-a Anton Kliman kao ministar turizma 2016. godine povukao je jedan potez koji je tek sada otkriven i zbog čega mu opravdano pripada titula „Osobe tjedna u Istri“.
Aktualni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković proteklog je ponedjeljka na konferenciji Glasa Istre o prometu, objasnio okolnosti u kojima je između Klimana i njega pao dogovor o nastavku gradnje istarskog Ipsilona. Radi se o strateškom infrastrukturnom projektu o kojem ovisi gospodarski razvoj i kvaliteta života na Poluotoku.
Istrijani u Zagrebu
"Ajde malo da poguramo taj Ipsilon." Tom se legendarnom rečenicom ministar Kliman obratio ministru Butkoviću. Kratak razgovor, stisak ruke i nepune dvije godine nakon toga kreće proširenje istarskog Ipsilona. Iako dolazi iz stranke koja u Istri ne uživa pretjeranu podršku birača, Anton Kliman dokazao je da svoji svoje kad su u Zagrebu, gdje se realno odlučuje o svemu važnom, ne zaboravljaju. I da Istrijani u Zagrebu, bez obzira na kojoj se funkciji nalaze i čiju stranačku iskaznicu imaju, traže način kako pomoći svojoj Istri.
U legendarnoj zagrebačkoj „kockici“, bivšem partijskom zdanju u kojem se do kraja 80-ih krojila politika tadašnjeg Saveza komunista Hrvatske, pao je dogovor dvojice postkomunističkih političara - Klimana i Butkovića.
- Kako smo sjeli u Vladu 2016. godine, dogodilo se da smo u istoj zgradi, famoznoj „kockici“, imali sjedište oba ministarstva, i Olegovog i mojeg. Na samim počecima obnašanja dužnosti razmatrali smo koji bi potezi bili dobri ne samo za Hrvatsku nego i za našu zajedničku izbornu jedinicu, osmu kojoj oboje pripadamo. Uz niz projekata koje smo bacali na stol i o njima raspravljali, jedan od njih je već na prvu iskakao u prvi plan. Bio je to istarski Ipsilon. Rekao sam Olegu da mi se čini da je Ipsilon jedan od velikih infrastrukturnih projekata koje bi se moglo realizirati te da mi se čini da je ovo idealan trenutak i da je zreo za to. Ajde da nešto napravimo za Istru i poguramo taj Ipsilon, zaključio sam taj dio razgovora. Oleg je odmah pristao. Ne samo da je bio susretljiv prema toj ideji, nego je odmah krenuo u njenu realizaciju te je zato njegov doprinos dogradnji Ipsilona golem. Uostalom, cilj saborskih zastupnika i ministara je da se bore za interese regije koju predstavljaju i građana koji u njoj žive neovisno o stranačkom opredjeljenju“,kaže Kliman.
Nastavila struka
Njegova i Butkovićeva odluka prošla je kroz sva tijela stranke i onda dobila podršku na Vladi. Kliman kaže da je Butković sve vrhunski, brzo i u hodu pripremao. Ubrzo su uslijedili razgovori ministra Butkovića s generalnim direktorom BINA Istre Damirom Silićem i predsjednikom Uprave Bina Istra upravljanje i održavanje Christianom Santalezom. Kliman je nakon prva dva inicijalna sastanka kojima je prisustvovao svoje napravio i izmaknuo se. Dalje je taj posao prepustio struci. Rezultat svega je da će za tri godine biti dovršena dogradnja Ipsilona koja u brojkama djeluje impozantno: vrijedna je 1,2 milijarde kuna, dužine je 28 kilometara, a izgradit će se 12 vijadukata, 16 podvožnjaka i 3 nadvožnjaka. (Robert FRANK)