NA PULSKOM KOLODVORU

Putovanje vlakom od Pule do Zagreba traje sedam puta duže nego autom. Putnika je manje od jednog dnevno

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Jedan od istarskih vlakova (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

Jedan od istarskih vlakova (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)


Vlak se kao prijevozno sredstvo u prošlosti smatrao prestižem. Ležerna vožnja uz prekrasne prizore krajolika svakako je razlog zbog čega se mnogi i danas odluče do željene destinacije stići upravo vlakom, bez obzira što to ponekad iziskuje i duže vrijeme putovanja. No, hoće li se itko na to odlučiti i kada vožnja vlakom traje i po čak sedam puta duže nego automobilom, i to uz nekoliko predsjedanja?

Situacija u Hrvatskoj s željezničkim prijevozom je, složit će se mnogi, pomalo groteskna. Naime, uvidom u online vozni red vlaka na stranicama Hrvatskih željeznica naišli smo na vožnje od Pule do Zagreba (i suprotno) koje traju izuzetno dugo, a najviše šokira vožnja u trajanju od 22 sata i 49 minuta!

To bi značilo da će, ukoliko se u Puli danas ukrca na vlak u 19 sati i 40 minuta, putnik na Glavni kolodvor u Zagrebu stići sutra u 18 sati i 29 minuta! Za udaljenost koja se automobilom prijeđe za dva i pol sata, a autobusom četiri, vlakom će mu trebati gotovo čitav jedan dan, čak rekordna 22 sata i 49 minuta, uz dva presjedanja! I to ukoliko sve protekne po planu, bez eventualnih kašnjenja.

Jedan od istarskih vlakova (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

A kako saznajemo iz naših izvora, kvarovi na vlakovima događaju se skoro svakog dana.

Druge veze vlakova između ova dva odredišta predviđaju od oko 19, 17, 17 i pol, 15 i pol, 13, 12 i 15 sati, a najkraća varijanta traje 8 sati i 48 minuta (od Zagreba prema Puli), što je, usporedivši je s ostalim opcijama, i prihvatljivo.

Jasno je da vlakom put traje duže nego autobusom ili automobilom, no, s obzirom na udaljenost od samo 267 kilometara, upitali smo Hrvatske željeznice zbog čega vožnja traje toliko dugo i kakav je uopće interes putnika za te polaske. Oni odgovaraju da trajanje putovanja vlakom ovisi o stanju željezničke infrastrukture, odnosno dopuštenim brzinama vožnje vlakova, te vremenu čekanja na presjedanje.

- Na relaciji Zagreb - Pula - Zagreb bilježi se mali interes putnika. Prošle godine prodano je 238 karata, a u prva četiri mjeseca ove godine 124 karte, ističu iz HŽ-a.

Prema online voznom redu HŽ-a, iz Pule prema Zagrebu je, pak, najkraća varijanta na raspolaganju ona u trajanju od 11 sati i 55 minuta. Dakle, u Puli se ukrcate u 6 sati i 34 minute, a u Zagrebu ste u 18 sati i 29 minuta. I to je, ponovimo, najkraća varijanta!

Vrijeme je to u koje putnik može stići na drugi kraj svijeta, a tijekom kojeg će našom željeznicom doći samo do Zagreba.

HŽ očito ima i neke probleme s ujednačavanjem online i stvarnog rasporeda. Naime, na pulskom Željezničkom kolodvoru dobili smo informaciju da je najkraća ruta, koju putnici najčešće odabiru, ona koja traje nešto manje od osam sati, odnosno kreće se iz Pule u 4 sata i 49 minuta ujutro, a u metropolu vlak stiže u 12 sati i 42 minute.

Saznajemo i da ostale linije koje podrazumijevaju više od deset sati nisu baš popunjene, odnosno, eventualno ih putnici koriste za odredišta prije Zagreba. No, za razliku od njih, vrlo su popularne one po Istri i u smjeru Ljubljane na kojima svakog jutra bude velik broj školaraca i putnika koji odlaze na posao.

Veći je problem, smatraju korisnici, ali i djelatnici HŽ-a, što je brzi vlak koji je prometovao od Rijeke do Zagreba izravnom linijom prošle godine ukinut odlukom uprave HŽ Putničkog prometa. Zbog toga je trenutnim vlakom koji prometuje potrebno čak oko pet sati da bi od najveće hrvatske luke došli do glavnog grada Hrvatske, što ujedno u najvećoj mjeri povećava trajanje vožnje na liniji Pula - Zagreb - Pula.

Usto, neki od djelatnika HŽ-a s kojima smo razgovarali smatraju da bi Grad Pula ili Istarska županija trebali pomoći, uložiti sredstva i obnoviti zastarjelu dizel motornu garnituru, ili pak elektrificirati tračnice po uzoru na druge zemlje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter