Štete u stanu
"Iako dosad nikad nisam imao problema s tom osiguravajućom kućom, njihovo nekorektno ponašanje ponukalo me da s javnosti podijelim po kojem principu rade". Tim nam se riječima obratio Muhamed Beganović iz Pule koji ima sklopljenu policu osiguranja svog doma u Croatia osiguranju. Napominje da se radi o prima osiguranju koje je ugovoreno 2011. godine s rokom od deset godina, što znači da mu polica ističe u srpnju iduće godine.
- Početkom listopada zbog obilne kiše u stanu mi je promočio strop kao i zid dječje sobe. Supruga je to primijetila oko 2 sata ujutro kad se zbog jakog nevremena ustala iz kreveta. Nakon što je vidjela da je dobar dio stropa mokar i da voda curi, probudila me i odmah smo poduzeli sve da zaštitimo imovinu od vode. Sve sam odmah fotografirao kako bi sutradan mogao poslati fotografije Croatia osiguranju jer s tom osiguravajućom kućom imamo ugovoreno osiguranje kućanstva baš za takve situacije, kaže Beganović.
Nakon što im se obratio, dobio je povratnu poruku da će u narednih 15 dana netko doći fotografirati i procijeniti štetu, no predstavnica osiguranja došla je tek 12. listopada.
- Čim je vidjela prostor, odmah je onako na prvu konstatirala da to ne pokriva polica, iako sam istu štetu po toj polici imao i prije nekih sedam godina i nije bilo nikakvih problema i tad su mi odmah isplatili 1.200 kuna bez da je itko došao pogledati stanje. Sad su me odbili navodeći nekakvu brzinu vjetra, nekakve ravne krovove. Bila je jaka kiša i po ugovoru u polici piše da šteta od izlijevanja vode podliježe isplati, međutim oni su me otpilili. Očito je da izbjegavaju isplatiti štetu, iako plaćam 700 kuna godišnje premije, što nije malo, kaže Beganović.
Naglašava da je dosad uvijek bio zadovoljan Croatia osiguranjem, kako s njihovom profesionalnošću tako i brzim rješenjima nastalih šteta.
- Međutim, šokirali su me svojim odgovorom, pogotovo što sam ostao bez posla u Uljaniku. Želio bih skrenuti pažnju ljudima kako sad stvari funkcioniraju i da ne nasjedaju na razna obećanja, jer očito je da kad dođe do štete, svašta se izmišlja samo da se ljudima ne plati. Budući da mi uskoro ističe polica, pretpostavljam da namjerno odugovlače kako bi izbjegli nadoknadu štete. Inače, u Uljaniku sam radio 37 godina, a sigurno 20 godina plaćam istom osiguranju raznorazna osiguranja za automobil, dopunsko i životno osiguranje. Ne znam koja je svrha osiguranja koje plaćaš kada ti kod problema ne žele izaći u susret. Možda zato jer polica uskoro ističe, pa namjerno odugovlače, tvrdi Beganović.
Napominje da u polici piše da će se šteta isplatiti ukoliko dođe do izlijevanja vode iz vodovodnih ili kanalizacijskih cijevi, poplava, bujica…
"Međutim, oni su to glatko odbili kao da se ništa od toga nije dogodilo. Ne pristajem da netko radi budalu od mene jer nisam ja kriv što je jako padala kiša. Žalosno je što si takvo ponašanje prema klijentima dozvoljava nekad najbolja osiguravajuća kuća u državi, koja danas odbija isplatu nekakve mizerije od par tisuća kuna, zaključuje Beganović.
O ovom smo slučaju pitali i Croatia osiguranje.
- Gospodin Beganović nažalost nema pravo na isplatu štete s obzirom da je uzrok štete građevinski nedostatak, a ne neki od osiguranih rizika. Croatia osiguranje zaprimilo je pritužbu osiguranika koja je odbijena nakon izvršene detaljne analize dokumentacije te dodatnog očitovanje procjene. Utvrđeno je da je uzrok štete propuštanje ravne terase iznad stana, odnosno građevinski nedostatak, što nažalost nismo u mogućnosti usvojiti s obzirom da ne predstavlja niti jedan od osiguranih rizika, odgovorili su iz Korporativnih komunikacija Croatia osiguranja.
Napomenuli su da sukladno uvjetima za osiguranje kućanstva, osiguranjem od oluje nisu obuhvaćene štete od prodiranja kiše kroz otvore koji su nastali zbog loše konstrukcije ili nekvalitetno izvedenih radova na objektu, stoga ne postoji temelj za prihvaćanje pritužbe niti za isplatu štete.