NAJNOVIJE


SINDIKAT POKREĆE PREGOVARANJE

PLAĆE IM NISU RASLE VEĆ DESET GODINA Radnici nezadovoljni, Pulapromet bi mogao ostati bez vozača

Arhiva

Nedavno smo čitali o problemima prijevoznika u Rijeci koji je morao mijenjati režim vožnje jer nema vozača. To se još ne događa u Puli, ali je pitanje trenutka s obzirom na rastuće nezadovoljstvo. Situacija u komunalnim poduzećima postaje alarmantna jer se vrlo teško pronalaze radnici koji u njima žele raditi, kaže Rajko Kutlača

 

Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije uputio je rukovodstvu gradskih komunalnih poduzeća i ustanova zahtjev za pokretanje pregovora o izmjenama kolektivnog ugovora, odnosno povećanju plaća koje u tim poduzećima nisu rasle već deset godina. Potvrdio nam je to Rajko Kutlača, voditelj ureda SIKD-a u Puli, koji napominje da plaće nisu povećavane cijelo desetljeće niti u jednoj tvrtki i ustanovi čiji je osnivač Grad.

U mirovanju

- Pregovore smo pokrenuli prije više od godine, međutim, oni su zbog objektivnih okolnosti stavljeni u mirovanje. Sad ponovno tražimo nastavak pregovora, uputili smo zahtjev poslodavcu koji nam još nije odgovorio, veli Kutlača.

Poseban je, veli, problem u Pulaprometu gdje bi zbog nezadovoljstva radnika u pitanje moglo doći funkcioniranje javnog prijevoza.

- Tamo postoji Kolektivni ugovor čije izmjene i dopune tražimo zbog ostvarenja materijalnih prava. Ovih dana očekujemo od poslodavca da zakaže termin nastavka pregovora. Činjenica je da primanja nisu povećana već deset godina, a u tom je razdoblju prosječna plaća na nacionalnoj razini povećana za oko 20 posto. Radnici Pulaprometa u zaostatku su za onima kojima pružaju uslugu. Radnici su tu da pružaju građanima usluge i da imaju životni standard tih građana, veli Kutlača, čiji je sindikat većinski u svim gradskim tvrtkama, izuzev u Herculanei, gdje je glavni Sindikat komunalaca. Prosječan iznos plaće Pulaprometovih vozača nije mu poznat.

Činjenica je, tvrdi, da situacija u komunalnim poduzećima postaje alarmantna jer se vrlo teško pronalaze radnici koji ondje žele raditi.

Teže rješenje

- Nedavno smo čitali o problemima prijevoznika u Rijeci koji je morao mijenjati režim vožnje jer nema vozača. To se još ne događa u Puli, ali je pitanje trenutka s obzirom na rastuće nezadovoljstvo. Kad se dođe u tu situaciju, onda se problem rješava znatno teže. Firma još uvijek nije u situaciji da ne može izvršavati svoje obveze, ali je činjenica da je to trend u gradskim poduzećima. U nijednoj gradskoj tvrtki nije dignuta plaća već deset godina, niti u Herculanei, niti u Pragrandeu, ni u vrtićima. Mi ćemo u sindikatu pregovarati ove godine u svim tim poduzećima i ustanovama jer situacija postaje neizdrživa, najavljuje Kutlača.

Direktora Pulaprometa Igora Škatara jučer smo upitali hoće li i kada početi pregovarati sa sindikatima, kolika je prosječna plaća vozača, a zanimalo nas je i imaju li dovoljan broj radnika. Obećao nam je pismeno odgovoriti idući tjedan. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter