Asfaltiranje donjeg dijela Črnjine ulice počelo je u ponedjeljak
Mi i susjed doveli smo struju u ovu ulicu, trasirali smo je i formirali prema projektu Urbisa. Gradili smo kuće prema visinskim kotama u tom projektu, a sada se cesta prilagođava kućama koje su građene proizvoljno, kaže Predrag Dejković * Jedini važeći dokument je projekt ulice iz 2009., ne Urbisov plan, a objekti su građeni nakon toga, kaže projektantica Tatjana Uzelac
Asfaltiranje Črnjine ulice na Gregovici, koje je počelo ovog tjedna, obitelj Dejković stavila je pred ozbiljnu kušnju - hoće li im obiteljska kuća i garaža plivati za svake kiše? Ulaz u parcelu, naime, niži je 20-ak centimetara od nove asfaltne površine.
Njihova je kuća jedna od prvih ili čak prva izgrađena u tom najnižem dijelu ulice. Kažu da su radili na nivou određenom tada važećom dokumentacija, a da se razina asfalta sada prilagođava naknadno izgrađenim objektima.
Vojna tajna
Od oborinske vode trebala bi ih štiti rešetka u tlu pred garažom i portunom parcele.
- Mi i susjed doveli smo struju u ovu ulicu, trasirali smo je i formirali prema projektu Urbisa. Gradili smo kuće prema visinskim kotama u tom projektu. Ne znam od kada je taj Urbisov nacrt, ali u to je vrijeme bio važeći dokument. Upozorili smo i Grad Pulu i projektante na to, ali jedino što smo dobili od njih je pitanje otkud nama taj projekt. Ispada da je problem zapravo to što smo mi imali taj dokument, a valjda nismo smjeli, kao da je nekakva vojna tajna, ispričao nam je Predrag Dejković.
Međutim, projektantica Tatjana Uzelac kaže da je važeći dokument, kada su građeni objekti, bio projekt ulice iz 2009. prema kojem su i izdane građevinske dozvole, a ne spomenuti Urbisov nacrt.
- Urbis nije radio projekt ulice nego urbanistički plan na kojem nema visinskih kota. Samo Dejkovići imaju taj problem, a cesta se ne može prilagođavati samo jednom objektu, rekla nam je Uzelac. Ipak, na fotokopiji tog Urbisovog plana vidjeli smo oznake "izvlačene" za svaku pojedinačnu parcelu, a Dejković tvrdi da su upravo to kote prema kojima su građene prve kuće. Cesta se sada, kaže on, prilagođava kućama preko puta koje su građene proizvoljno.
- Problem obitelji Dejković je zapravo garaža sagrađena prije pet, šest godina, a za koju je ploča napravljana prenisko. Sigurno da je sada problem dizati ploču. Zato smo morali spustiti nogostup, maksimalno ga prilagoditi njima da se može koristiti izlaz, a postavili smo i rešetku za odvodnju, sve na trošak Grada, kaže Uzelac.
- Pa i da smo pogriješili u kotama, a nismo, to se može ispraviti, može se napraviti veći nagib ili nešto slično da ne teče sva voda prema nama. Od projektantice smo prije radova čuli da će na našu stranu biti minus 50 centimetara, vjerovali smo da je to u redu. Međutim, kada su radovi krenuli, shvatili smo da nije ništa korigirano u odnosu na našu kuću, kaže Dejković.
Obitelj posjeduje i susjednu neizgrađenu parcelu, za koju su, kaže, tražili ugradnju priključaka da se ne bi asfalt morao naknadno prekopavati. Priključci su izvedeni osim, tvrdi Dejković, vodovodnih pa će i opet u Črnjinoj ulici biti posla za cestograditelje.
Susjedna parcela
Koliko teren pada prema njihovoj izgrađenoj parceli vidljivo je i po šahtovima na nogostupu koji su poprilično nagnuti prema garaži. Nagib, koji bi trebao omogućiti korištenje garaže, istovremeno predstavlja opasnost u slučaju obilnijih oborina. A rešetka, smatra Dejković, neće moći spriječiti poplavu.
- Pa vidite u parku skulptura na Verudeli da se za prve jake kiše začepila odvodnja pa je voda odnijela i zemlju iz parka. Kako očekivati da će rešetke funkcionirati? Možda hoće jedno vrijeme, a onda ćemo svi zaplivati. I grad pliva za jačih kiša. Imam pravo sumnjati u funkcionalnost tog rješenja, kaže Dejković.
- Cesta ima svoju odvodnju, rešetka će primati vodu s ceste, ali neće sa cijele Gregovice. Problem obitelji Dejković nalazi se sa stražnje strane kuće, a dok susjedna parcela, isto u njihovom vlasništvu, ne bude izgrađena, slijevat će im se voda preko nje, zaključuje Uzelac.