Pulska Karolina (Snimio Duško Marušić Čiči)
Planovi koje je ekipa iz Best in Parkinga donijela na stol gradonačelniku Pule Filipu Zoričiću ne tiču se isključivo parkirnih garaža, već nude rješenja koja bi trebala rezultirati efikasnijim upravljanjem prometom u najširem smislu te riječi.
Jedno od njih je dinamička signalizacija koju bi, kako kažu, postavili na najfrekventnije prometnice i križanja i koja bi bila upravljana od strane operativnog centra.
- Dinamička signalizacija pružala bi vozačima točne informacije o smjeru i popunjenosti pojedine parkirne zone grada, broj slobodnih parkirnih mjesta, ili obavijest o popunjenosti ili statusu parkirališta, odnosno je li ono otvoreno ili zatvoreno. Moguće je i postavljanje dinamičke signalizacije za regulaciju prometa koja bi usmjeravala promet u ovisnosti o prometnim gužvama ili zastojima pojedinim parkirnim zonama ili dijelovima grada. Ovi znakovi bi svojom promjenjivom signalizacijom usmjeravali promet preko onih prometnih pravaca koje bi operater u nadzornom centru odredio na osnovu podataka koje prikuplja od kontrolora parkiranja na terenu i snimki s kamera, pojašnjava Alen Zulifkarpašić.
Kad je Pula u pitanju, jedan od važnijih ciljeva je svakako i pronalaženje načina da se promet osobnih vozila u najvećoj mogućoj mjeri zaustaviti na prilazu šireg središta grada Park & Ride sustavom. On podrazumijeva vrstu javnog gradskog prijevoza putnika gdje putnici ostavljaju osobno vozilo na Park & Ride parkiralištu koje je u neposrednoj blizini stajališta javnog prijevoza te svoje putovanje prema gradskom središtu nastavljaju javnim prijevozom. Koncept Park & Ride vrlo je koristan kod rasterećenja gradskog središta od osobnih vozila, povećanja mobilnosti i kvalitete života građana.
- Smatramo da u Puli postoji velika mogućnost uvođenja Park & Ride sustava, čime bi se Pula približila mnogim razvijenim europskim gradovima po pitanju stupnja razvijenosti prometnog sustava. Prvi korak kojim bi se otvorila mogućnost za uvođenjem Park & Ride sustava je edukacija građana, drugi korak je optimizacija sustava javnog prijevoza, a zatim i podizanje cijene uličnog parkiranja unutar gradskog središta kako bi se destimulirao ulazak osobnim vozilom u centar grada.
Završna pojedinost kojom bi se građane potaknulo na korištenje Park & Ride sustava je određivanje prikladne tarife koju je potrebno kreirati prema navedenim zahtjevima i zahtjevima socijalno ekonomski najslabije stojećih građana. Tako je moguće ljudima približiti koncept Park & Ride sustava, te ih potaknuti na korištenje, rekao je Zulfikarpašić.