Tinker Labs

MATEMATIKA NIJE TEŠKA. Pulske profesorice pokrenule radionice za djecu koje mijenjaju budućnost. Doznajte o čemu se radi

  U radionicama sudjeluje 130 djece u dobi od četiri do dvanaest godina. Cilj je da maknemo stigmu i percepciju s tih predmeta kao teških, a nerijetko su i sami roditelji ti koji govore o njima na način da se djeci, uvjetno rečeno, priprijeti, recimo, sedmim razredom, kada se dobiva fizika i kada djeca unaprijed strahuju da te predmete neće svladati, a boje se i predmetnih profesora, kažu pokretačice Labsa, profesorice Anamarija Božić, Anja Orešković Dušić i Jelena Korenić

| Autor: Jelena MILOVIĆ
Jelena Korenić, Anamarija Božić i Anja Orešković Dušić (Snimio Dejan Štifanić)

Jelena Korenić, Anamarija Božić i Anja Orešković Dušić (Snimio Dejan Štifanić)


Profesorica matematike Anamarija Božić, profesorica prirode i biologije Anja Orešković Dušić i profesorica fizike Jelena Korenić pokrenule su prvi pulski Tinker Labs - radionice istoimene franšize za djecu koje mijenjaju budućnost. Naglasak ovih radionica je na STEM pristupu i na prirodnim predmetima od kojih mnogi učenici zaziru. U Istri Tinker Labs već djeluje u Rovinju, a od sada ga, osim u Puli, ima u Labinu i Poreču.

Nakon što su ove mlade profesorice održale ogledne sate na koje se odazvao velik broj djece, s prvim danom školske godine započele su s radom uz zasad definirani broj djece, njih čak 130. Respektabilan odaziv i ne čudi s obzirom da je ovo prvi Tinker Labs u našem gradu, a interesa, pokazalo se, ne manjka.

- Nas tri zajedno radimo u OŠ Mate Demarina u Medulinu, a počelo je tako da je Anamarija "naišla" na Tinker Labs te nam dala ideju da se to pokrene i u našem gradu. Dopisivale smo se s franšizerom, zapele s nekim dokumentima, ali to je sad iza nas, prepričava nam Anja. Anamarija se nadovezuje i govori da je ideja ustvari nastala u doba korone jer su u vrijeme lockdowna u online nastavi imale problema s djecom koja nisu pokazivala interes za učenje.

- Stalno sam ponavljala: moramo napraviti nešto gdje ćemo se i mi osjećati bolje, da radimo s djecom koja žele, hoće i žude za istraživanjem i znanjem. Anja je na kraju preuzela operativni dio i evo nas ovdje, veli Anamarija.

Profesorice su položile dva programa: Tinker Tots i Tinker Town, koji se odnose na dob od četiri do šest te od sedam do dvanaest godina.

- Formirale smo radionice po godištima i kroz ogledne sate djeca su dobila uvid u ono što bi ih očekivalo tijekom školske godine. Znači, jedna tema s više pokusa, uključujući ih u razgovor, kroz njihove ideje. Sami sve isprobavaju kroz praktični rad. S malenima imamo školski sat - 45 minuta, a s većima sat vremena", pojašnjava nam Jelena. "Onog trena kad smo objavili da kupujemo franšizu, imali smo već 80-ak prijavljene djece, jer oni to kao franšizeri pokrenu i dignu. Dalje je na nama", pojašnjavaju nam profesorice.

U grupi, kažu, može biti maksimalno desetero djece da bi im se kvalitetno posvetile, a i prostor je zamišljen različito od klasične učionice. Naime, djeca sjede uz veliki okrugli stol, što rad čini puno fokusiranijim i efektnijim. Budući da dosad u našem gradu takvih prilika nije bilo, profesorice su svojom inicijativom popunile nišu koja je donedavno bila prazna. Popularizacija znanosti bez sumnje je njihova, nimalo prikrivena agenda, a predmeti, s kojima djeca kao da imaju najviše "problema" ili o njima ipak vladaju predrasude, u fokusu su cijele priče.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter