Hana Jurić (CROPIX)
Savjetovališta za zaštitu potrošača, u ime svih šest udruga pri kojima djeluju - među kojima i ona iz Pule - odaslala su otvoreno pismo ministru gospodarstva, poduzetništva i obrta Darku Horvatu od kojega traže odgovor zašto se ukidaju savjetovališta za potrošače koja su tijekom višegodišnjeg rada s potrošačima pružili više od 250 tisuća besplatnih pravnih savjeta.
Kako doznajemo od Hane Jurić iz Savjetovališta Društva za zaštitu potrošača Istre, ugovori im traju do 31. prosinca i nitko ne priprema nove pa je očito da se savjetovališta gase. Tim više što je u tijeku javno savjetovanje prema kojemu će se rad s potrošačima u budućnosti temeljiti tek na edukativnim i promotivnim akcijama.
- Nitko ne spori da su potrebne i takve akcije, ali one bi trebale biti samo nadogradnja savjetovalištima u koje su ljudi mogli svakodnevno doći po besplatan savjet, kazala je Jurić. Ukazala je na apsurd da je Ministarstvo lani donijelo odluku da se osnuju dva nova savjetovališta, a sada se kako izgleda, gasi rad svih postojećih.
Istarsko savjetovalište, kaže Jurić, otvoreno je 2005. godine u Puli, i od tada je pružilo gotovo 50 tisuća savjeta, zadnjih godina između pet i šest tisuća godišnje, i to iz raznih područja. Najčešći upiti na koje su odgovarali odnosili su se na trgovine i javne usluge, a u zadnje vrijeme sve češće i na upite o ovrhama. Time, zaključuje ona, pada u vodu zamjerka da oni nisu profitabilni. Svako savjetovalište, navodi, u reklamacijskim postupcima potrošačima pomaže mjesečno vratiti ili zaštititi na desetke tisuća kuna.
- Dovoljno je razmisliti kolikim smo potrošačima uštedjeli novac ili ih naučili da ne nasjedaju na raznorazne lažne akcije i oglašavanja. To nije izravan profit, no svakako jest doprinos društvu, kazala nam je Jurić. (B. PETROVIĆ)