NAKON 13 GODINA: Ukidaju li se savjetovališta za zaštitu potrošača?

UGOVORI IM ISTIČU 31. PROSINCA Hana Jurić: Pružili smo gotovo 50 TISUĆA BESPLATNIH SAVJETA

Hana Jurić (CROPIX)

Hana Jurić (CROPIX)


Dovoljno je razmisliti kolikim smo potrošačima uštedjeli novac ili naučili ih da ne nasjedaju na raznorazne lažne akcije i oglašavanja. To nije izravan profit, no svakako jest doprinos društvu, kazala nam je jučer Hana Jurić iz Savjetovališta Društva za zaštitu potrošača Istre

Savjetovališta za zaštitu potrošača, u ime svih šest udruga pri kojima djeluju - među kojima i ona iz Pule - odaslala su otvoreno pismo ministru gospodarstva, poduzetništva i obrta Darku Horvatu od kojega traže odgovor zašto se ukidaju savjetovališta za potrošače koja su tijekom višegodišnjeg rada s potrošačima pružili više od 250 tisuća besplatnih pravnih savjeta.

Kako doznajemo od Hane Jurić iz Savjetovališta Društva za zaštitu potrošača Istre, ugovori im traju do 31. prosinca i nitko ne priprema nove pa je očito da se savjetovališta gase. Tim više što je u tijeku javno savjetovanje prema kojemu će se rad s potrošačima u budućnosti temeljiti tek na edukativnim i promotivnim akcijama.

- Nitko ne spori da su potrebne i takve akcije, ali one bi trebale biti samo nadogradnja savjetovalištima u koje su ljudi mogli svakodnevno doći po besplatan savjet, kazala je Jurić. Ukazala je na apsurd da je Ministarstvo lani donijelo odluku da se osnuju dva nova savjetovališta, a sada se kako izgleda, gasi rad svih postojećih.

Istarsko savjetovalište, kaže Jurić, otvoreno je 2005. godine u Puli, i od tada je pružilo gotovo 50 tisuća savjeta, zadnjih godina između pet i šest tisuća godišnje, i to iz raznih područja. Najčešći upiti na koje su odgovarali odnosili su se na trgovine i javne usluge, a u zadnje vrijeme sve češće i na upite o ovrhama. Time, zaključuje ona, pada u vodu zamjerka da oni nisu profitabilni. Svako savjetovalište, navodi, u reklamacijskim postupcima potrošačima pomaže mjesečno vratiti ili zaštititi na desetke tisuća kuna.

- Dovoljno je razmisliti kolikim smo potrošačima uštedjeli novac ili ih naučili da ne nasjedaju na raznorazne lažne akcije i oglašavanja. To nije izravan profit, no svakako jest doprinos društvu, kazala nam je Jurić. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter