STIGLA NOVA PLOVILA

Evo kako Uljanik zarađuje dok ne gradi brodove

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Dva nova dredgera vezana na opremnoj obali (snimio D. MARUŠIĆ ČIČI)

Dva nova dredgera vezana na opremnoj obali (snimio D. MARUŠIĆ ČIČI)


U periodu dok je ponovno pokretanje brodogradnje u Puli još je uvijek na poprilično "drugom štapu", kakve takve prihode tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856 osigurava među ostalim iznajmljivanjem vezova na prostoru luke.

Uz bušaču platformu Labin koja je s kraćim prekidima gost Uljanika već više od šest godina, u akvatoriju Uljanika sad je već usidrena i prava mala flota brodova posebne namjene nekadašnjeg poslovnog partnera, brodogradilišta Jan de Nula.

Uz jedno od najvećih usisnih jaružala na svijetu, Leiv Eirikssona, te jaružalo Ibn Battuta, ovog tjedna na vez u isti akvatorij doplovila su još dva broda koja nose logotip luksemburškog brodovlasnika. Radi se o dvije samopokretne barže za isušivanje, odnosno hoper barže, brodovima dizajniranim za prijevoz materijala poput kamenja, pijeska, tla ili smeća namijenjenog najčešće nasipavanju obale oceana, rijeke ili jezera.

Na opremnoj obali na kojoj se još donedavno nalazio tanker Santiago sad su jedna do druge privezane dvije hoper barže, Le Guerrier izgrađena 2007. godine u Kini te identična, samo dvije godine starija, hoper barža L'Etoile. Podsjetimo, Jan de Nul je u zadnjem desetljeću bio VIP klijent i jedan od najznačajnijih kupaca Uljanika, a svojim je narudžbama i transferom znanja u Pulu bez sumnje bio i najzaslužniji za ulazak pulskog brodogradilišta u nišu gradnje visoko sofisticiranih brodova.

Za tu kompaniju su pulski brodograditelji izgradili četiri jaružara i dva trailing suction hopper dredgera, a želja luksemburškog brodovlasnika bila je u Puli izgraditi i "najsnažnije jaružalo na svijetu s najboljim izvedbenim performansama". Svi nažalost znaju kako je ta priča završila.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter