aktualni sat

Sjednica pulskog Gradskog vijeća: Na projektu sanacije pulske rive zaiskrilo između Boljunčića i Zoričića

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)


Direktor Pula prometa Tomislav Josipović najavio je da od 1. lipnja kreće predkorak u pokretanju Park & Ride sustava u Puli, dok se za konačni plan čeka ITU mehanizam.

Rekao je to tijekom današnjeg aktualnog sata Sjednice pulskog Gradskog vijeća, odgovarajući na vijećnićko pitanje. Pojasnio je da su zajedno s Pula Parkingom i uz odobrenje Grada Pule, pripremili nove karte za parkiralište Gregovica.

Naime, mjesečno će se po, kako je rekao, izuzetno povoljnoj cijeni od 10,60 eura vozačima automobila nuditi integrirana karta za parkiranje vozila te za korištenje linije autobusa Pulaprometa do centra Pule. Moći će se dodatno kupiti i četiri karte za osobe u vozilu, od kojih je određeno da svaka košta pet eura mjesečno.

Pojasnio je da je opcija uvođenja nove linije za uslugu Park & Ride-a bila vrlo skupa, no i da je preko osamdeset polazaka u smjeru centra grada i natrag dovoljno za potrebe vozača koji parkiraju na parkiralištu Gregovica.

U drugom dijelu godine, izvan sezone, karta će koštati 7,60 eura. Ponovno se, kako je rekao, uvode noćne linije, kao što je to bilo i prošle godine, no ovog puta s jednim polaskom više. Da je interes velik, pokazuje podatak da je lani ovu opciju koristilo više od 10 tisuća putnika, pojasnio je Josipović.

Također, kazao je i da se uvode i dvije nove noćne linije, jedna koja će spajati Veli Vrh i Štinjan s centrom grada, a druga prema Monte Magnu, Valdebeku, Šikićima i Busoleru, i to do početka rujna.

Zanimljiva je bila i rasprava oko sanacije pulske rive, na kojoj je zaiskrilo između predsjednika gradske organizacije IDS-a Pula Valtera Boljunčića i gradonačelnika Filipa Zoričića.

Naime, Boljunčić je uputio pitanje Zoričiću o infrastrukturnom projektu uređenja pulske rive, za koji je odabran model po kojem ona ostaje u trenutačnim gabaritima.

- ACI i Grad su se složili da se 700 metara rive od Uljanika od Carinskog gata sanira u postojećim gabaritima za 14,5 milijuna eura, a s druge strane imamo i projekt koji predviđa širenje rive za 13,8 metara, a koji košta samo milijun i 200 tisuća eura više.

Kako od ranije postoje projekti, a i plan je dopustio pomicanje za 13,8 metara, zanima me na temelju čega je gradonačelnik pristao da se riva zacementira ne samo fizički, već i u očima građana grada Pule, na jako dug period, a imamo priliku dobiti rivu širu 13,8 metara za milijun eura više, upitao je Boljunčić. Izrazio je i sumnju da se pogodovalo interesima koncesionara, odnosno ACI-ja.

Zoričić je odgovorio da je ova varijanta odabrana zbog kraćeg roka i jetifinijeg iznosa, a odgovorio je i da je IDS imao povijesnu priliku urediti rivu.

- Želimo proći jeftinije, želimo što prije sanirati taj dio i urediti ga reprezentativno da ljudi po postojećoj pješačkoj zoni, koja bi bila i nešto šira, mogu šetati. To je isključivi razlog, nema tuđih interesa, rekao je Zoričić. Istaknuo je i da "dok se ACI izmjesti to bi trajalo jako dugo, a oni su postavili i pitanje što će biti s njihovom koncesijom nakon 2030. godine".

- Reći da je milijun na 14,5 milijuna eura jako bitna razlika u cijenu europskih sredstava je vrijeđanje zdravog razuma. Mi govorimo o rivi koja je vizija Pule, a 2011. kada se to radilo nismo bili dio Europske unije niti smo imali sredstva, rekao je Boljunčić komentiravši da se iz ovoga jasno vidi da se išlo na ruku ACI-ju.

- Ako rivu sada napravimo, u postojećim gabaritima, ona se neće mijenjati dvije tisuće godina. Vama bi na prvom mjestu trebala biti Pula, a tek onda ACI, rekao je Boljunčić i usto prozvao Zoričića za populizam.

- Kad govorimo o populizmu, 2012. godine ste imali 30 jumbo plakata po gradu s projektom nove rive. Lagali ste i obećavali ljudima. Što ste napravili? Ništa, odgovorio mu je Zoričić.

Moglo se tijekom aktualnog sara čuti i da se razmatraju tri lokacije za izgradnju sortirnice i kompostane, no Kaštijun se neće uzimati u obzir, već se razmišlja o području grada Pule ili rubnih mjesta. Igor Belas (SDP) zatražio je informacije o rolo garaži, kao i o gradnji fiksne garaže kod Croatia osiguranja, no s obzirom na to da je direktor Pula Parkinga bio spriječen doći, odgovore će primiti pismeno.

Ivana Sokolov, pročelnica za društvene djelatnosti, sport i mlade, kazala je da dogradnja dječjeg vrtića Centar ide svojim tokom te da se očekuje da će sve biti spremno do nove pedagoške godine. Za dječji vrtić Valmade, objasnila je da je započela izrada glavnog projekta, a da će biti dovršen polovicom kolovoza. Istovremeno će se izrađivati izvedbeni projekt, dok bi u studenom trebala biti raspisana javna nabava za radove.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini