RAZGOVOR

BORIS MILETIĆ O PRORAČUNU TEŠKOM 514 MILIJUNA KUNA: Usprkos pandemiji Grad funkcionira i ispunjava sve svoje obaveze. Cilj ovog proračuna je očuvati tu stabilnost sustava i u 2021. godini!

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Duško MARUŠIĆ ČIČI)

(Duško MARUŠIĆ ČIČI)


Na posljednjoj sjednici Vijeća planiranoj u ovoj godini pred pulskim će se gradskim vijećnicima narednog četvrtka naći prijedlog proračuna Grada Pule za 2021. godinu. Proračun je predložen u iznosu od 514,43 milijuna kuna, a temelji se na ostvarenju prihoda u razdoblju od siječnja do rujna 2020. godine te vlastite procjene prihoda u predstojećoj, po mnogočemu neizvjesnoj godini. Što donosi, te koja su glavna obilježja i poruke tog temeljnog financijskog dokumenta za godinu u koju ulazimo opterećeni neizvjesnošću i teškim bremenom višemjesečne koronakrize najavljuje pulski gradonačelnik Boris Miletić.

- Iza nas je izrazito zahtjevna godina, prepuna neizvjesnosti i specifičnih okolnosti koje su se snažno odrazile na život kakav poznajemo. Unatoč tome, promišljenim i brzim reakcijama pravodobno smo poduzeli brojne mjere koje su prije svega imale za cilj očuvanje zdravlja naših građana, a potom lokalnog gospodarstva, zbog čega je Pula proglašena jednim od najuspješnijih gradova u Hrvatskoj u upravljanju situacijom s koronavirusom. U nastojanju da građanima olakšamo tešku situaciju u kojoj smo se svi zajedno našli, uvedene su uštede na svim razinama i u cijelom gradskom sustavu te su upravo ovi resursi brzo preusmjereni u mjere za rasterećenje i pomoć gospodarstvu i građanima. Izazovno razdoblje i dalje je pred nama, kao i pred ostatkom svijeta, no upravo u teškim vremenima želimo poručiti našim sugrađanima da lokalna zajednica o njima brine, a jedan od načina je upravo i kroz proračun za nadolazeću godinu, pri čijem smo kreiranju imali na umu da mora biti razvojan i socijalan. Temeljni financijski dokument Grada planiran je odgovorno i realno kako bi se i dalje jamčila stabilnost javnih financija, omogućio nastavak brojnih započetih, ali i novih investicija u Puli te osigurao još bolji životni standard svih Puležana.

- Koliko su izmijenjene okolnosti utjecale na sastavljanje ovog proračuna i što su bili prioriteti?

- Sigurno da je izrada proračuna u ovim okolnostima daleko izazovnija nego što je to bilo prijašnjih godina. Dakle glavni cilj ovoga proračuna je očuvati stabilnost sustava koji mora funkcionirati. I on funkcionira. Unatoč ovoj teškoj krizi, uzrokovanoj pandemijom koronavirusa, koja se direktno odražava na cjelokupno naše gospodarstvo, a time i proračunske prihode, Grad Pula sve svoje planirane obveze podmiruje u roku i na vrijeme. Sustav funkcionira, zaposlenici primaju plaće, dobavljačima se plaća na vrijeme, odnosno imamo situaciju da smo likvidni i da možemo ispunjavati svoje obveze. S druge strane jasno je da se u ovim vremenima i u javnom sektoru moramo odgovorno ponašati onako kako se odgovorno ponašamo i u vlastitim domaćinstvima. Dok traje kriza i osjeća se neizvjesnost, a danas još nitko ne može procijeniti do kad će ona trajati i koje će dodatne nedaće donijeti, jasno je i logično da će se opreznije planirati rashodi u smislu da će se odgoditi neke od planiranih investicija koje u ovom trenutku možda nisu krajnje neophodne. Postulati kojima smo se mi vodili prilikom izrade nacrta pulskog proračuna za narednu godinu jesu da započete projekte trebamo dovršiti, da u onima koji se financiraju značajnim sredstvima iz Europske unije treba nastaviti sudjelovati i iskoristiti te mogućnosti jer u konačnici to potiče i naše gospodarstvo, ali i da neke stavke velikih kapitalnih projekata odgodimo za neka bolja vremena.

- Što je s mjerama za one koji su najteže pogođeni epidemiološkim mjerama?

- Mi imamo značajan manjak određenih proračunski prihoda jer zbog epidemioloških mjera ugostitelji već drugi put ne mogu raditi ni ostvarivati prihode, pa je logično da im i Grad mora izići u susret i osloboditi ih u potpunosti određenih davanja. Sjećate se da smo proljetos, tijekom prvog vala epidemije, donijeli paket mjera kojima smo rasteretili građane i gospodarstvo, a među njima je bilo i oslobađanje od plaćanja poreza na korištenje javnih površina, oprost mjesečnih iznosa zakupnine poslovnih prostora i obročna otplata umanjenog iznosa za one poduzetnike koji su obuhvaćeni mjerama ograničenja rada i ponašanja. Svjesni smo da je takva pomoć gradskim obrtnicima i poduzetnicima i dalje nužna, te već više od mjesec dana radimo na odlukama vezanim uz izlazak u susret zakupcima poslovnih prostora u vlasništvu grada. Još početkom listopada na tu smo temu razgovarali s predstavnicima Udruženja obrtnika, te ćemo na predstojećoj sjednici Gradskog vijeća ići s paketom mjera koji će se odnositi na oslobađanje od obaveza za sve koji nisu u mogućnosti raditi u vremenu trajanja aktualnog lockdowna, ali i na dugoročnije smanjenje zakupa višegodišnjim zakupcima, te na određena financijska rasterećenja koja bi trebala bar djelomično olakšati poslovanje svim ostalim zakupcima gradskih prostora. Nakon što smo analizirali kakva će biti financijski utjecaj mjera na planirani proračun one su sad spremne i bit će upućene u proceduru.

- Što to konkretno znači za gradske financije i odnos prema njima?

- Naravno da se svaki manjak prihoda osjeti na proračunu iz kojega mi financiramo određene javne usluge, te se prema sredstvima moramo izuzetno odgovorno ponašati. Za razliku od države koja može ići u deficit proračuna, odnosno trošiti više nego što prihoduje, a to podmiriti vanjskim ili unutarnjim zaduženjem, mi temeljem zakona o fiskalnoj odgovornosti i Zakona o proračunu moramo imati uravnotežen proračun. A to znači da možemo potrošiti upravo onoliko koliko prihodujemo. I mi to činimo, a unatoč svemu uspjeli smo unutar proračuna za 2021. godinu izdvojiti i nemali iznos sredstava koji će se ipak usmjeriti u kapitalne investicije.

- Koliko je u takvim okolnostima bilo prostora za planiranje potpore lokalnom gospodarstvu?

- Kao jedan od gradova koji najviše ulažu u razvoj gospodarstva, realan i ujednačen proračun za narednu godinu usmjeravamo ka poticanju gospodarskog razvoja pa je za ove aktivnosti u sljedećoj godini planirano ukupno 5,25 milijuna kuna. Za poduzetnike i obrtnike planiran je iznos od 1,5 milijuna kuna, dok je pola milijuna kuna predviđeno za subvencioniranje kamata na kredite kroz program koji se provodi u suradnji s Istarskom županijom, gradovima i IDA-om. Višegodišnja usmjerenost na stvaranje poticajnog poslovnog okružja pridonijela je činjenici da je Pula danas u top pet gradova u Hrvatskoj kako po prosječnim prihodima po stanovniku koji iznosi 4.013 kuna, tako i po broju obrtnika kojih imamo 27 na 1.000 stanovnika. Uz to, naš se grad nalazi i u top 10 hrvatskih gradova po prosječnom dohotku, te po prosječnoj zaposlenosti po glavi stanovnika.

U vidu daljnjeg razvoja kvalitetnih uvjeta za poslovanje, u 2021. godini planirana su sredstva za kapitalni projekt Coworking Pula koji bi trebao biti završen i spreman primiti prve stanare do kraja 2023. godine. Iznosom od 830 tisuća kuna rekonstruirat će se i opremiti postojeća zgrada u centru Pule koja dugi niz godina nije u funkciji te će se dodatnim ulaganjem u sadržaje omogućiti povoljno i poticajno poslovno okruženje za razvoj poduzetništva. Coworking, kao novo mjesto za razmjenu znanja i iskustava, predstavlja poticajno poslovno okruženje koje će, oplemenjeno inovativnim sadržajima, poduzetnicima, obrtnicima, startupovima i drugim dionicima važnim za razvoj gospodarstva na području grada, omogućiti stvaranje nove vrijednosti za sebe i za širu zajednicu.

 

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter