Moja slika u glavi je više poetska nego strašna; ljetna noć obasjana mjesečinom, otvoren prozor, šumovi noći i moj otac kao dijete u svom krevetu na selu koji u polusnu vidi pokret zavjese i osluškuje da li je došla Muora, objašnjava Tamara Obrovac * Spot je režirao Matija Debeljuh
Nakon uspješne promocije novog albuma "TransAdriaticum", objavljenog prije osam mjeseci za austrijski Alessa Records, Tamara Obrovac sa svojim TransAdriatic quartetom nastavit će tijekom ovog mjeseca promociju albuma koncertima u Rijeci, Puli (tradicionalno za Valentinovo u INK-u 14. veljače) i austrijskom Feldkirchenu.
Kao svojevrsna najava tih koncerata, jučer je točno u podne premijerno na Tamarinom Youtube kanalu objavljen novi videospot redatelja Matije Debeljuha na skladbu "Muora".
Inspiriran narodnom predajom
Pjesma govori o Muori, imaginarnom noćnom stvorenju kojim su prema predaji u Istri plašili djecu, a riječi su nastale Tamarinom reinterpretacijom i nadogradnjom stihova Milana Rakovca.
- Moja slika u glavi je više poetska nego strašna; ljetna noć obasjana mjesečinom, otvoren prozor, šumovi noći i moj otac kao dijete u svom krevetu na selu koji u polusnu vidi pokret zavjese i osluškuje da li je došla Muora, objašnjava Tamara.
Redatelj spota je istarski video umjetnik Matija Debeljuh. Njegovom spotu, kako kaže Tamara, s obzirom na vizualni koncept i trajanje skladbe možda više odgovara naziv "kratki film".
- Video je inspiriran narodnom predajom o strahu od Muore, imaginarnog bića koje je prema istarskim legendama stanovnik noćnog svijeta. Tako je video posveta tom imaginariju kroz ljepotu prirode, kaže Matija Debeljuh.
"TransAdraticum" je Tamarin 12. autorski album i njeno četvrto inozemno izdanje u kojem, uz sjajne glazbenike njenog novog TransAdriatic quarteta, istražuje nešto drugačiju glazbenu estetiku, s više intimističkog prizvuka.
Uz Tamaru i njenog dugogodišnjeg suradnika, hrvatskog bubnjara Krunoslava Levačića, u ovoj glazbenoj formaciji nastupaju i dvojica značajnih predstavnika suvremene talijanske jazz scene, pijanist Stefano Battaglia i kontrabasist Salvatore Maiore.
Suradnja glazbenika iz TransAdriatic quarteta počela je 2017. godine, album je snimljen početkom veljače 2019. u tonskom studiju Muzičke akademije u Zagrebu i sadrži Tamarine skladbe pisane upravo za ovaj kvartet vrhunskih glazbenika. Ansambl je od tada održao niz internacionalnih i domaćih koncerata; skladbe su dobile finalnu formu, a album i koncerti sjajne kritike.
Filigranski način sviranja
Nakon koncerta na prestižnom norveškom Trondheim Jazz Festivalu, gdje je Tamarin TransAdriatic quartet svojim specifičnim glazbenim konceptom i izvedbom oduševio publiku, kritičar Tor Hammerø nastup je opisao ovim riječima: "Tamara Obrovac - novo i uzbudljivo poznanstvo... svojim istančanim triom dala nam je nadopunu nečega što nismo ni sami znali da nam je potrebno".
O novom jedinstvenom glazbenom projektu koji kombinaciju jazza i tradicije pretvara u improviziranu glazbu modernog doba, Tamara kaže: "Sretna sam što filigranski način sviranja ovih sjajnih glazbenika, rasterećen bilo kakvih jazz klišea, otvara nove sfere komunikacije i improvizacije, donoseći mojoj glazbi jednu sasvim novu dimenziju".