Tri autora koji se služe trima različitim načinima kreativnog izražavanja spojili su se u projektu na koji je stavljen naslov "Žuti bog". Riječ je o knjižici u kojoj su se predstavili zadarski pisac Želimir Periš, pulski fotograf Zvonimir Perić, te albumu pulskog kantautora Maera, pravim imenom Valter Milovan, od kojeg je i potekla ideja za projekt.
Želimir Periš je pisac koji se, između ostalog, okušao u pisanju dvaju romana, jedne zbirke pjesama i jedne zbirke kratkih priča. U "Žutom bogu" vraća se kratkoj formi te čitatelju podastire 17 priča. Te su priče kratke, ali efektne i često rasplet ostavljaju "u zraku", nekom duhovnom prostoru koji nije prazan, jer Periš prilično dobro zna svaku rečenicu ispuniti smislom, no oni koji čitaju neka ne očekuju da će sve dobiti servirano.
Perišev gorkasti humor kojim je začinjeno njegovih 17 priča, prati 24 fotografije Zvonimira Perića. Bavio se Perić glazbom i dizajnom no očito je da je upravo u fotografiranju našao svoj pravi poziv. Gotovo da nema fotografije u kojoj nema neke izdužene sjene što ponekad djeluje sjetno, ponekad malo i prijeteće, ali uvijek kontemplativno, bilo da je fotografija snimljena po sunčanom danu ili mirnoj noći. One djeluju smireno, čak i opuštajuće te samotno, a ta samoća nekome može predstavljati tragediju, a netko u njoj može uživati. Kada ih se pogleda prvi put, ne vidi se veza između Periševih priča i Perićevih fotografija, ali kada se malo prouče jedne i druge, ta povezanost postaje bjelodana. U Periševim pričama tuga i komika isprepletene su, odnosno naslagane poput sunca koje provire iza oblaka u Perićevim fotografijama.
Diskretne reference
To sunce iz Periševih priča i Perićevih fotografija je u naslovu knjige, to je taj "Žuti bog" koji je i naslov Maerovog albuma koji je prikačen na korice, a ujedno je i jedna od 12 pjesama. Riječ je o Maerovim skladbama mahom starijeg datuma, ali ima i novijih.
Neke od pjesama već su poznate s radijskih valova, poput "Čabrunići brava gente" za koji je tekst napisao Slavko Kalčić. Maer sa svojim pjesmama daje prigodan soundtrack pričama i fotografijama, no njegove kantautorske stvari sakupljene su na CD-u koji se može, pa čak i treba, slušati i samostalno. Maeru, koji potpisuje kreaciju stihova i glazbe na većini pjesama te pjeva i ponekad zasvira, su u snimanju albuma pomogli gitaristi Boro Lukić, Goran Benevrkić, Domagoj Mišković i Aldo Spada, basist Dean Vitasović, bubnjari Toni Pernić i Robert Slama, a sudjelovali su i Dario Dušić, Nenad Mirt, Diego Gambar, Claudio Vlacci, Lorena Perušić i Branko Škara.
Album je producirao Aldo Spada. Tu su i dvije obrade i to "Buonanotte fiorellino" Francesca De Gregorija i "Biancaluna" Gianmarija Teste, a Maer se diskretno kroz jedan stih u "Kako biti normalan u zemlji di svi svire country" referira na R.E.M., a u drugoj u naslovu "Waiting for Herb" citira Poguese.
Album se inače nadovezuje na "Herezu", album koji su snimili Maer i Livio Morosin i koji je bio nominiran za Porina, a promocija "Žutog boga" najavljena je za 20. ožujak u Gradskoj knjižnici.