(Hina/EPA)
Splitski Salon Galić se nakon dvomjesečne stanke otvara u srijedu izložbom fotografija ''Nove samoće'' Jelene Blagović koja temu majčinstva obrađuje, dajući intimni pogled na strahove, sumnje i samopropitivanja s kojima se ona i njezine bliske prijateljice suočavaju.
Po riječima same umjetnice, zajedničko svim portretiranim ženama su različite nijanse straha, sveprožimajućeg novog osjećaja odgovornosti i zebnje od gubitka dijela sebe - gubitka mentalne i fizičke slobode.
"Upravo to stanje između uloga, osvještavanje da se rođenjem djeteta i žena iznova formira kao individua, prikazano je kroz ove inscenirane portrete, koji vizualiziraju trenutak odsutnosti i izmijenjene, nove vrste samoće, s kojom se svaka od portretiranih žena suočava", napomenula je.
Autorica predgovora Iva Prosoli smatra kako, osim metaforom prozora, Blagović u seriji izloženih fotografija barata još jednim općim mjestom povijesti umjetnosti, a to je motiv majke s djetetom.
"Određena doza nelagode koju nam neminovno izaziva gledanje te serije uzrokovana je upravo činjenicom da je autorica iznevjerila iskustvom naučena očekivanja gledatelja. Njezine majke nisu gestom usmjerene prema djeci, one su uhvaćene u trenucima odsutnosti, ili bolje rečeno, u trenucima mentalnog i emotivnog isklizavanja iz idilične obiteljske scene", ocijenila je.
Jelena Blagović (1983., Zagreb) završila je studij fotografije u Padovi, a školovanje nastavlja u Engleskoj, gdje nakon završenog preddiplomskog i diplomskog studija umjetničke fotografije i teorije stječe diplomu magistra umjetnosti.
Zaposlena je kao docentica na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Katedri za fotografiju Odsjeka snimanja, te je voditeljica ADU Galerije f8.
Izlagala je na 15 samostalnih i brojnim skupnim izložbama u zemlji i svijetu, te je dobitnica mnogih nagrada i priznanja.
Njezina splitska izložba ostaje otvorena do 14. lipnja, a ulaz je slobodan.