RAZGOVOR: ZLATKO VIDAČKOVIĆ, UMJETNIČKI DIREKTOR PULSKOG FILMSKOG FESTIVALA

U dvije godine svog novog mandata uveo sam dovoljno noviteta 



Dok sam u Hrvatskom programu uvjetovan onim što je te godine snimljeno u Hrvatskoj, u Međunarodnom programu pak imam potpunu slobodu izbora filmova iz cijelog svijeta, pa tako publika na večernjim projekcijama u kinu Valli, koje se ponavljaju i na Kaštelu u kolovozu, može vidjeti moj osobni izbor

 

- Kojim se principima vodite kod izbora filmova za festival?

- Principi su različiti za svaki pojedini program. Kad je riječ o hrvatskom programu, Pulski festival je mjesto dodjela nacionalnih filmskih nagrada i smotra nacionalne kinematografije te stoga ne možemo biti pretjerano restriktivni. U program ulaze filmovi koji su nastali u razdoblju od prošlog festivala i zadovoljavaju osnovne umjetničke i produkcijske kriterije, a onda je na publici, žirijima i kritičarima da odaberu svoje favorite i daju svoje ocjene, koje su često dijametralno suprotne, kao što se desilo i prošle godine. Kako je Festivalsko vijeće tražilo da radim selekciju, od 15 prijavljenih filmova za konkurenciju odabrao sam deset, s napomenom da je od tih 15 bilo deset niskobudžetnih nezavisnih filmova od kojih sam odabrao polovicu. Pet nezavisnih filmova koje sam uvrstio vrlo su žanrovski različiti, od ljubavnih do horora, no zadovoljavaju temeljne umjetničke i produkcijske standarde i vjerujem da će svaki imati svoju publiku. Dok sam u Hrvatskom programu uvjetovan onim što je te godine snimljeno u Hrvatskoj, u Međunarodnom programu pak imam potpunu slobodu izbora filmova iz cijelog svijeta, pa tako publika na večernjim projekcijama u kinu Valli, koje se ponavljaju i na Kaštelu u kolovozu, može vidjeti moj osobni izbor, koji je već tradicionalno usmjeren prema žanrovskom filmu; ljubavnim filmovima, komedijama, trilerima i sl. Imamo dovoljno drame u nacionalnom dijelu programa.

- Razmišljate li kada izabirete filmove koliko će publike pojedini film privući u Arenu?

- Naravno, za pet neuvrštenih hrvatskih filmova sam smatrao da ne mogu zadovoljiti ni publiku. No, smatram da svi hrvatski filmovi ne moraju biti prikazani u Areni, i uvijek predložim neki hermetičniji hrvatski film i za prikazivanje u kinu. Festivalsko vijeće tražilo je da se strani filmovi ne prikazuju u terminima koji mogu biti iskorišteni za hrvatske filmove i koprodukcije, pa smo stoga osim blockbustera na večeri dodjele nagrada - a ovaj put je to "Mamma mia 2" koja je snimana na Visu - uveli i dodatni dan u Areni za film za djecu s dugometražnim crtićem. Kad smo kod djece, dodao bih samo kako smatram da je odgoj filmske publike u našoj festivalskoj misiji vrlo važan, tako da i ove godine u programu pronašli mjesta za filmske i popratne programe za djecu i mlade.

- Neke stvari u rasporedu filmova u Areni ove godine me malo čude pa je tako "Osmi povjerenik", koji je rađen po hvaljenom romanu i hvaljenoj predstavi, gurnut u četvrtak iza 23 sata, a slično je prošao i "Egzorcizam" kojeg je radila mahom lokalna, pulska ekipa. Zašto?

- Premijere su temeljni smisao postojanja svakog filmskog festivala. Festivalski Statut propisuje da načelnu prednost pri prikazivanju u Areni imaju filmovi koji nisu prikazani u Republici Hrvatskoj. Filmovi koji spominjete sami su odlučili da ne žele u Puli imati svoju hrvatsku premijeru i igrali su u kinima ranije, te je prve večernje termine dobilo sedam svjetskih premijera novih hrvatskih filmova. No, iskustvo nam pokazuje da stariji i već razvikani filmovi imaju svoju publiku i u drugom terminu, dok je premijernim filmovima raniji termin jako važan kao mjesto njihove prve promocije i javnog prikazivanja. (Razgovarao Mladen RADIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter