ISTRA TI MILA MATERINA

Premijerno izvedena predstava Roka Olafa Pečečnika: Elis Lovrić kao glazbena pripovjedačica najjači dio predstave

  Uz Elis Lovrić predstavu su uprizorili Anuša Kodelja, Ena Jagec, Ivan Čuić, Ivan Raffaelli, Dominik Dolenc te članovi KUD-a "Mate Balota" Rakalj: Erik Percan, Luka Lupetina, Cvitko Brgić, Nevija Grgorinić, Klaudio Knapić, Ljiljana Miloš, Željko Percan, Tea Dobran, Filip Raponja i Stela Lučić Jozak

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Predstava "Istra ti mila materina", foto INK Manuel Angelini

Predstava "Istra ti mila materina", foto INK Manuel Angelini


Vrlo je ambiciozno mladi redatelj Rok Olaf Pečečnik pristupio projektu svoje diplomske predstave, uprizorivši djelo - čiji naslov "Istra ti mila materina" odmah asocira na zajednički studijski album pulskih sastava Gori Ussi Winnetou i KUD Idijoti "Istra ti materina". Premijera predstave bila je u srijedu navečer na velikoj sceni Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula.

"Istra ti mila materina", napomenimo uvodno, nije "Istra ti materina", i ne postoji uzročno-posljedična veza među tim umjetničkim ostvarenjima, iako se, doduše, ako ih netko ide tražiti, aluzije uvijek mogu iščitavati u raznim kontekstima i izvan same primarne strukturalno-semantičke poveznice.

Predstava je to bez dramskog teksta, koja se može iščitavati na više načina, a vokalne ekshibicije izvrsne Elis Lovrić uz nastup članova rakljanskog Kulturno-umjetničkog društva "Mate Balota" pokazuju istarsku komponentu predstave, odnosno smještaju je u taj istarski kontekst.

Dio predstave koji se odnosi na prikazivanje turbulencija i vjetrometina koje su odredila malog, običnog istarskog čovjeka nemaju tako izraženu istarsku specifičnu komponentu, te mogu biti shvaćene i kao atemporalne turbulencije svake jedinke s ovog planeta neovisno o geografskom arealu, kada je riječ o nekoj svojevrsnoj općoj, svevremenskoj katarzi. Taj dio (p)ostaje istarski tek uz zvukove folklora i glas Elis Lovrić, što je i najjača komponenta ovoga ostvarenja.

gg

Redatelj je mlad, na početku karijere, vidljivo je da ima dobre ideje i da zna redateljski promišljati, a ne nedostaje mu niti hrabrosti upuštanja u veliki projekt s ekipom koja u velikoj većini nema (puno) kazališnog iskustva, ali koja je željna znanja, eksperimenata, učenja, i koja ima veliku želju da se predstavi na najbolji mogući način.

A Elis Lovrić je naprosto sjajna, snažnoga glasa, poput glazbenog pripovjedača koji drži sve konce ove predstave. To je najjači i najbolji dio predstave. U biti, Elis Lovrić predstavlja i personificiranu Istru, metaforu Istre, svih njezinih nijansi, misli, različitosti, a taj su prijelaz dramaturginje Antonela Tošić i Tamara Damjanović efektno izvele.

O ostatku predstave dalo bi se raspravljati. Nekada je prikaz folklora možda i previše naglašen, što je prigodnije možda za neku drugu vrstu priredbe, a ne za cjelovečernju predstavu, a netko će se možda žaliti na nedostatak dramske strukture, mada je to i uvodno naglašeno kao intencija cjelokupnog projekta.

No, fakat nedostaje neka čvršća nit vodilja među epizodama, neka "priča", pa i u nedostatku dramske poveznice, jer ideja je dobra, dužina trajanja optimalna, akteri vrijedni, Elis Lovrić sjajna - svi sastojci su tu, samo ih treba "izmijesiti" u pravoj mjeri, u pravom omjeru. Potencijal postoji, itekako, treba samo malo "srediti" neke elemente.

Nije previše zorna niti aluzija i poveznica samoga ostvarenja s naslovom, ali možda je upravo ta nedorečenost tako ciljano osmišljena.

gg

Scenograf je Branko Hojnik, kostimografkinja Matea Benedetti, oblikovatelj svjetla Dario Družeta, a oblikovatelj tona Miodrag Flego.

Uz Elis Lovrić, u predstavi sudjeluju Anuša Kodelja, Ena Jagec, Ivan Čuić, Ivan Raffaelli, Dominik Dolenc te članovi KUD-a "Mate Balota" Rakalj: Erik Percan, Luka Lupetina, Cvitko Brgić, Nevija Grgorinić, Klaudio Knapić, Ljiljana Miloš, Željko Percan, Tea Dobran, Filip Raponja i Stela Lučić Jozak.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater