Publika prilikom otvorenja izložbe (Dejan ŠTIFANIĆ)
Odlučio sam ponoviti neke stvari iz prošle godine pa sam našao neke starije video-isječke i pripremio ih za izložbu, a jedan sam napravio posebno za ovu novu izložbu u Makini. Na njemu se vidi glumac Zlatko Burić, a snimio sam ga u svom studiju u Kopenhagenu, kaže Holmgard
Galerija Makina ugostila je preksinoć danskog umjetnika Petera Holmgarda koji je svoju izložbu prigodno nazvao "Opet u Puli", a moći će se razgledati do 30. rujna.
Zbog situacije ovo je ispala samostalna izložba budući da je na proljeće prošle godine ovdje radio s kolegom P. O. Jorgensom uz pomoć voditelja galerije i fotografa Hassana Abdelghanija te su tada bili otvorili izložbu "Ljepota i pravda". Sada je situacija u svijetu drukčija, no Holmgard je našao načina da opet postavi izložbu koju možemo gledati kao dorađenu verziju.
- Odlučio sam ponoviti neke stvari iz prošle godine pa sam našao neke starije video-isječke i pripremio ih za izložbu, a jedan sam napravio posebno za ovu novu izložbu u Makini. Na njemu se vidi glumac Zlatko Burić, a snimio sam ga u svom studiju u Kopenhagenu, kaže Holmgard kojem je puno pomogla i mlada pulska ekipa iz Monteparadisa. Oni u se na neki način pokazali kao glumci u seriji insceniranih fotografija. To su napravili i prošle godine, kada je Jorgens bio ovdje.
- Odlučili smo napraviti nove verzije fotografija, prilagodivši ih i ovdje možete vidjeti rezultate, kao i stare fotografije. Nije baš isto, sve funkcionira u odnosu "prije i poslije", neki su od mlade ekipe ostali isti, došli su i neki novi, no vidi se protok vremena, objašnjava Holmgard. „Hassan je napravio fotografije, a ja sam ih režirao, sve je to trajalo tri sata, bilo je jako brzo. Ti mladići su bili jako posvećeni tome što smo radili, jako su kreativni, kaže ovaj danski umjetnik.
Pored fotografija i videa tu je jedan crtež koji je nama bio posebno zanimljiv jer između ostalog pokazuje kako umjetnik može vidjeti ono što drugi ne vide i to u najobičnijim stvarima, poput kamenčića na Lungomareu.
- Ti crteži su poput portreta, poput pronalazaka lica u kamenu, kaže Holmgard.
Odmah do tog crteža jedan je veliki komad papira na kojem je pepeo, jedna od dvije ovakve instalacije.
- Pepeo je vjerojatno bio korišten za roštilj, možda za pečenje ćevapa ili nečeg takvog, nagađa Holmgard, pa kada je radio s mladom pulskom ekipom, napravio je još jednu verziju ove umjetničke instalacije.