Ana Grčić
Aktivnosti na temu antičke Pule provodile su se putem virtualne učionice, kroz nekoliko ciklusa, ovisno o dobi učenika, tjedno. Svakog tjedna slijedila je nova tema o antičkoj Puli i novi zadatak
Arheološki muzej Istre je slijedom situacije rada i školovanja od kuće, prilagodio svoje edukacijske programe te su oni od ožujka do lipnja ove školske godine funkcionirali putem društvenih mreža.
Antička Pula
Edukacijski odjel muzeja pripremio je nekoliko različitih aktivnosti za publiku, a dio tih aktivnosti odnosio se na škole. Tako je bilo moguće uključiti se u edukacijske aktivnosti vezane za gostujuću izložbu Etnografskog muzeja iz Zagreba "O životinjama i ljudima" i one su bile namijenjene svima. Malo kasnije su započele i edukacijske aktivnosti na temu antičke Pule, koje su bile namijenjene učenicima i nastavnicima.
Aktivnosti na temu antičke Pule provodile su se putem virtualne učionice, kroz nekoliko ciklusa, ovisno o dobi učenika, tjedno. Svakog tjedna slijedila je nova tema o antičkoj Puli i novi zadatak. U edukaciju za srednje škole bilo je uključeno sedam razreda pulske gimnazije, jedan razred srednje glazbene škole, dva razreda Ekonomske škole iz Pule, četiri razreda Strukovne škole iz Pule i dva razreda X. gimnazije "Ivan Supek" iz Zagreba.
Od osnovnih škola se na samom početku uključio 3. a razred OŠ Vidikovac, a nešto kasnije i tri peta razreda OŠ Veli Vrh. Mlađi učenici (niži razredi OŠ) uz svaku su temu dobili i praktični zadatak, dok su viši razredi i srednje škole nakon obrađene teme rješavali nastavne listove. Virtualne edukacijske aktivnosti vodila je Tina Širec Džodan iz Edukacijskog odjela AMI-a, u suradnji s učiteljima i profesorima.
- Ovim putem Arheološki muzej Istre nastoji educirati publiku svih uzrasta prilagodivši svoje programe on – line nastavi i društvenim mrežama. Neke od rezultata edukacije moguće je pronaći na društvenim mrežama muzeja. Primjerice, svaku aktivnost o antičkoj Puli za 3. razred, pratio je i likovni zadatak na temu te su radovi 3.a razreda tijekom edukacije objavljivani na društvenim mrežama AMI-a u vidu foto-albuma. Djeca su u različitim likovnim tehnikama izvela neke od antičkih spomenika i situacija: Neustrašive Histre (crtež), Herkulova vrata (kolaž), Forum u Puli nekad i danas (crtež), Slavoluk Sergijevaca (crtež/lavirani crtež), Amfiteatar u Puli (tehnika po želji), kazala je Tina Širec Džodan.
Nagrade za kraj
Za kraj provedene edukacije, uslijedile su i nagrade. Svaki razred koji je završio edukacijsku aktivnost nagrađen je s vodstvom po antičkim spomenicima Pule, kada to ponovo bude moguće, a za učitelje, profesore, kao i školske knjižnice pripremljene su nagrade u vidu publikacije iz bogate riznice izdanja Arheološkog muzeja Istre. Osim toga, učenici će danas za kraj edukacije primiti i diplome za sudjelovanje.