(Hina/EPA)
Prvi koncert u novoj sezoni ciklusa 'Lisinski subotom' Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog održat će, u subotu 8. listopada, londonski Kraljevski filharmonijski orkestar uz šefa dirigenta Vasilija Petrenka i jednog od najtraženijih pijanista današnjice Simona Trpčeskoga.
Prestižni londonski orkestar koji je 2021. godine proslavio 75. godišnjicu osnutka, Kraljevski filharmonijski orkestar jedan je od najpoznatijih, najslavnijih i najboljih orkestara svijeta, ističu iz Lisinskog.
Orkestar čiji su cilj i misija vrhunske interpretacije antologijskih djela svjetskog repertoara, London Philharmonic Orchestra nastoji i pomicati granice dosadašnjega klasičnog poimanja uloge slavnih orkestara svijeta, pa Kraljevski filharmoničari snimaju glazbu i za videoigre, filmove i televiziju te surađuju s najvećim pop-zvijezdama današnjice.
Glazbena kritika koncerte Kraljevskoga filharmonijskog orkestra apostrofira kao uzbudljive, čarobne, spektakularne, savršene u detaljima i raskošne u bogatstvu orkestralnih boja.
Umjetnički direktor Orkestra Vasilij Petrenko jedan je od najprofiliranijih dirigenata srednje generacije na svijetu i do sada je ravnao gotovo svim najprestižnijim orkestrima na planetu: među ostalima, Berlinskom filharmonijom, Gewandhaus orkestrom, Clevelandskim orkestrom, Orkestrom Pariške opere. Njegove karizmatične interpretacije jednako se odnose na simfonijski i operni repertoar, a posebice njegove interpretacije glazbe ruskih i skandinavskih klasika slove kao nenadmašne, stoji u najavi.
U Lisinskome će pod njegovim vodstvom Orkestar izvesti Prvu simfoniju u D-duru, op. 25, Klasična Prokofjeva, Koncert za glasovir i orkestar u a-molu, op. 16 Edvarda Griega i Drugu simfoniju u D-duru, op. 43 Jeana Sibeliusa.
Dodatno jamstvo da koncert Kraljevskoga filharmonijskog orkestra već sada treba gledati kao koncert godine jest Simon Trpčeski, jedan od najtraženijih pijanista današnjice, napominju iz Lisinskog. "Moćnim pijanizmom i duboko izražajnim i samosvojnim interpretacijama osvojio je ne samo srca slušatelja koncertnih prostora diljem svijeta nego je i kritičarima ostavio tek jedan izbor: osvrte na njegove koncerte svi pretvaraju u panegirike", poručuju.