Iznimno je važno bilo otvorenje Brijunske sobe Jamesa Joycea, gdje je na multimedijalni način predstavljeno djelovanje ovog velikog irskog književnika. Brojni su umjetnici dali svoj doprinos samome postavu, kao i interpretaciji Joyceove baštine na razne načine
Urban & 4, Mali Brijun, Ulysses (snimio Zoran Angeleski)
Prošlogodišnja sezona Kazališta Ulysses, jubilarna, 20. unatoč epidemiološkoj situaciji, uspješno je održana. Sve je počelo reprizom predstave "Tko se boji Virginije Woolf", koja je godinu dana ranije uspješno izvedena u tvrđavi Minor, a koja je u međuvremenu dobila brojne vrijedne nagrade i priznanja. Glumili su Rade Šerbedžija, Katarina Bistrović Darvaš, Milan Marić /Martin Grđan i Romina Tonković/Nika Ivančić. Riječ je o suradnji Ulyssesa i Beogradskog dramskog pozorišta, a izvrsna gluma protagonista ove predstave ni tijekom repriza nije ostavila publiku ravnodušnom.
Meditacija o migraciji
"Meditacija o migraciji" kratka je izvedbena forma redatelja i izvođača Matije Ferlina nastala u suradnji s glumicom Dijanom Vidušin. Ferlin ovdje na poetičan način otvara prostor kolektivne meditacije duboko uronjen u intimne meditacije na temu migracije, odlaženja i prelaženja, koristeći formu pitanja bez odgovora, a ta je kraća forma upriličena u sugestivnom prostoru Prosperovog vrta, odmah pored tabora ekipe Kazališta Ulysses, kod hotela Franina i Jurina na Velikom Brijunu. Bila je to jedna sasvim posebna interpretacija 17. poglavlja Joyceovog romana "Uliks".
Prekrasna je prirodna pozornica, uz vodu, suton, prikazala na najbolji mogući način tu atemporalnu priču o odlascima, prelaženjima, uz snažan Joyceov tekst.
Od prvog čina
U znaku snažnih emocija bilo je predstavljanje knjige Borne Vujčića "Od prvog čina - 20 godina Kazališta Ulysses". Autor Borna Vujčić sin je pokojnog Borislava Vujčića, koji je uz Radu Šerbedžiju osnivač Kazališta Ulysses.
Predstavljajući knjigu Saša Leković je kazao: "To je osobna priča, ali i priča o svima onima koji su kroz godine stvarali ovo kazalište".
- Bio sam u jako specifičnoj poziciji promatrača, imao sam priliku vidjeti kazalište iz unutra, a sve to je plodno mjesto za anegdote, kazao je Borna Vujčić tijekom predstavljanja ističući da knjiga otkriva što se događalo tih posljednjih 20 godina, uz brojne detalje koji do sada nisu bili poznati javnosti, iz perspektive mladog dramaturga koji je odrastao s Ulyssesom.
Tradicionalni koncert otvaranja sezone ove je godine bio drukčiji, bio je to sail-in koncert, gdje je publika gledala i slušala izvođače s plovila, putem platna, a prikazani su i inserti iz svih do sada odigranih predstava. Uz nastup Rade Šerbedžije i Zapadnog kolodvora, nazočni su mogli poslušati brojne glazbene goste - Darka Rundeka, Damira Urbana, Gabi Novak i Matiju Dedića, Vlatka Stefanovskog, Maju Posavec, Putokaze, Nigela Osbornea, Mimi i Ninu Šerbedžija i druge vrsne umjetnike.
Urban i Stefanovski održali su i svoje samostalne cjelovečernje koncerte, a kao obnovljena premijera izveden je Krležin "Moj obračun s njima", u interpretaciji iznimno nadahnutog Rade Šerbedžije. Ta je predstava imala i svoj svojevrsni "dodatak", nakon same predstave održan je i kraći koncert u izvedbi Šerbedžije i Zapadnog kolodvora te Stefanovskog i Urbana kao improviziranih gostiju.
Dakako, važno je bilo i otvorenje Brijunske sobe Jamesa Joycea, gdje je na multimedijalni način predstavljeno djelovanje ovog velikog irskog književnika, i gdje su brojni umjetnici dali svoj doprinos samome postavu, kao i interpretaciji Joyceove baštine na razne načine.