U GALERIJI MAKINA

IZLOŽBA STANKA HERCEGA "FOTOGRAFSKE MISLI": Ne radi aparat fotografije, mozak ih radi


Dok se Pula još pripremala za filmski festival, jedan od programa dan prije bila je i izložba fotografija Stanka Hercega „Fotografske misli“ u galeriji Makina. Izložba se sastoji od dva dijela, jedan snimljen klasičnim, analognim fotoaparatom, s crnobijelim fotografijama koje je radio sedam godina i naziv je „Pogled s prozora“, a u drugom dijelu nazvanom „Prirodno neprirodno“ nalaze se fotografije snimljene digitalno, u boji.

Nove fotografije

- Htio sam se predstaviti s apsolutno novim fotografijama na Pulskom festivalu, ovo su nove fotografije koje sada razvijam pod imenom „Prirodno neprirodno“. Te fotografije su zapravo slične, ali su drugom tehnikom napravljene, govori Herceg o tome što povezuje ova dva dijela te napominje da su digitalne fotografije nastavak analogne serije „Pogled s prozora“ koja su inspirirane prvom fotografijom ikad snimljenom 1826. te je Herceg razmišljao kako bi svijet izgledao da Nicéphore Niépce nije snimio tu fotografiju. Kod digitalnih fotografija razmišljao je o tome što je priodno, a što nije, odnosno što je normalno, a što nije.

- Aparat ne radi fotografije, mozak radi fotografije. Ono što mi mislimo, to su naše fotografije a fotoaparati su samo sredstvo s kojim mi to radimo, kaže Herceg.

Pitali smo Hercega u koju vrstu fotografa spada, one koji vole doći i okinuti ili one koji se spremaju prije nego što će snimiti fotografiju, odnosno u koju od tih vrsta spadaju fotografije na izložbi.

Fotografije trena

- Ovo nisu režirane niti spremane fotografije, ovo su nađeni momenti ili momenti koje sam vidio ili koje sam pričekao da se dogode. Znači, to su apsolutno fotografije trena, tog trenutka, one su tada nastale i više ne postoje, niti su prije postojale kao takve, ističe on.

Herceg je inače i filmski snimatelj i kaže da je film nešto što radi, to mu je posao, s puno ljudi i velikom ekipom, a kada fotografira onda je sa samim sobom.

- Ovo me jako opušta i pokazuje što sam zapravo ja kada sam sa samim sobom. Fotografski posao je samotnjački posao, to sam ja i fotoaparat i nitko drugi, dok je filmskom svijetu, ono, 50 ljudi i tamo sam filmski snimatelj u jednoj ekipi, kaže i priznaje da se češće ugodnije osjeća kao fotograf, kada je sam.

Izložbu su uz autora, pred mnogobrojnim posjetiteljima, otvorili ravnateljica Pulskog filmskog festivala Gordana Restović i voditelj galerije Makina Hassan Abdelghani. Izložba ostaje otvorena do 8. kolovoza. (M. Ra.)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter