"Krivotvorine, dezinformacije i smrznute slike"

Izložba Dalibora Martinisa u popratnom programu Pulskog filmskog festivala


U okviru popratnog programa Pulskog filmskog festivala u utorak, 17. srpnja u prostoru Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika u Puli otvara se izložba "Krivotvorine, dezinformacije i smrznute slike - Dizajn Dalibora Martinisa 70-ih i 80-ih".

Izložba, koja je izvorno nastala za zagrebačku HDD galeriju 2017.  godine, donosi pregled dizajnerskog rada Dalibora Martinisa u razdoblju njegove najjače afirmacije na domaćoj dizajnerskoj sceni.

U kustoskoj koncepciji Marka Goluba i Dejana Kršića, rad jednog od najznačajnijih hrvatskih konceptualnih i medijskih umjetnika predstavljen je većinom izložbenim plakatima realiziranima u kontinuitetu od ranih sedamdesetih do kasnih osamdesetih godina za Galeriju suvremene umjetnosti (današnji Muzej suvremene umjetnosti) u Zagrebu, filmskim plakatima za autore kao što su Rajko Grlić i Lordan Zafranović, ali i televizijskim grafikama (telopima) za Radioteleviziju Zagreb sedamdesetih dizajniranima u suradnji sa Sanjom Iveković.

Martinisovi autorski počeci vezani su za konceptualnu umjetnost, video art, performans i općenito medijsku umjetnost, no kao i brojni drugi umjetnici te generacije, od ranih sedamdesetih do  početka devedesetih kontinuirano se bavio i grafičkim dizajnom.

"Kao i nedavna mini-retrospektiva Željka Borčića i izložba grafičkog dizajna Sanje Iveković u HDD galeriji te retrospektiva plakata Gorkog Žuvele održana u Galeriji umjetnina u Splitu, ova izložba također otvara i iznimno zanimljivu temu konceptualne i medijske umjetnosti i dizajna", ističe se u najavi Hrvatskog dizajnerskog društva, koje organizira i izložbu s Hrvatskim udruženjem interdisciplinarnih umjetnika.

S obzirom na prostorne dispozicije galerije u Puli, ta  je verzija izložbe  neznatno reducirana u odnosu na njene prošlogodišnje inačice u HDD galeriji i Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu, a budući da se odvija simultano s Pulskim filmskim festivalom, nešto je veći naglasak stavljen na Martinisove filmske plakate.

Dalibor Martinis (1947., Zagreb) diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti 1971. godine, otkad je trajno prisutan na domaćoj i međunarodnoj sceni kao autor prostornih instalacija, plakata, performansa, videoradova i videoinstalacija.

Od 1978. do 1981. sa Sanjom Iveković je inicirao osnivanje izložbenog prostora Podroom čiji su program stvarali isključivo umjetnici, a krajem osamdesetih je i predavao na Odjelu za film i televiziju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.

Više puta je bio gostujući predavač na Ontario College of Art u Torontu te stipendist u Kanadi, Japanu, SAD-u.

Izlagao je na mnogim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu, među kojima se ističu Bijenale u Sao Paolu 1981. na, Gwangju Bijenale u Južnoj Koreji 1995. i Venecijansko bijenale suvremene umjetnosti 1997.

Radovi tog nagrađivanog umjetnika nalaze se u zbirkama brojnih svjetskih muzeja, MoMA, Stedelijk muzej, beogradski Muzej savremene umetnosti, Kunsthaus u ZĂĽrichu, Nacionalna galerija Kanade u Ottawi, zagrebačka Moderna galerija, Centar za umjetnost i medije u Karlsruheu, Zaklada Erste za suvremenu umjetnost u Beču, te u privatnim kolekcijama.

Njegova pulska izložba će biti otvorena do 31. srpnja. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter