BEČ

Izložba "Cindy Sherman Effect" u Kunstforumu u Beču

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Izložba "The Cindy Sherman Effect. Identitet i transformacija u suvremenoj umjetnosti", koja obuhvaća više od 80 djela fotografkinje i filmske redateljice Cindy Sherman, od srijede se može razgledati u bečkom Kunstforumu.

"Ta izuzetna izložba organizirana je u povodu 20. godišnjice bečkog Umjetničkog foruma", rekla je u povodu izložbe direktorica Kunstforuma (Umjetnički forum) Ingried Brugger.

Naglasila je da je Cindy Sherman jedna od najpoznatijih i najskupljih američkih fotografkinja te da pripada ikonama inscenirane fotografije i umjetničke igre.

"Sherman u svojim djelima najčešće prikazuje žene iz različitih društvenih slojeva, poslovnu ženu, kućanicu, prostitutku, ili strastvenu i neovisnu ženu. Njezini radovi nikoga ne ostavlja ravnodušnim, puni su drame, skandaloznog raspoloženja, crnog humora", rekla je Brugger.

Prema kustosici Bettini M. Busse izložba istražuje teme dekonstrukcije portreta, kulturološke, rodne i seksualne stereotipe te konstrukciju i fikciju identiteta.

Izložba obuhvaća više od 80 eksponata: fotografija i video zapisa, skulptura, a od toga je 40-tak fotografija u crno-bijeloj tehnici i u boji koje su suprotstavljene djelima dvadesetak međunarodnih suvremenih umjetnika, koji se bave temom identiteta.

Sherman je najpoznatija po konceptualnim portretima u kojima propituje ulogu žena u društvu. Tijekom cijele karijere istraživala je način i prirodu predstavljanja žena na televiziji, filmu, u časopisima, na internetu, ali i u povijesti umjetnosti.

"U svojim ulogama, kako ispred tako i iza kamere, Sherman igra i remeti uloge koje igraju žene u životu. Osim što sama sebi predstavlja model, ona je ujedno i fotograf scenarist, redateljica, kostimografkinja, frizerka i stilistica", rekla je kustosica Busse.

Posebno je naglasila da je Cindy Sherman sudjelovala u oblikovanju bečkog izložbenog projekta u Kunsforumu, napomenuvši da se njezino stvaralaštvo dovodi u vezu s pop-kulturom, konceptualnom umjetnošću, postkonstruktivizmom ili postmodernom te pripada umjetnicama koje su stvorile feminističku avangardu.

"Cindy sebe ne doživljava kao fotografkinju, nego kao umjetnicu koja fotografiju koristi kao medij", rekla je kustosica Busse dodavši da se u svojem stvaralaštvu služi kolažom, montažom, citatom i elementima performansa.

Chinthya "Cindy" Morris Sherman (1954.) američka fotografkinja i filmska redateljica najpoznatija je po konceptualnim portretima. Studirala je na sveučilištu u Buffalu gdje je počela i slikati, ali je nakon nekog vremena shvatila da je ne zanima kopiranje tuđih djela, htjela je napraviti nešto posebno.

Prvu seriju crno-bijelih fotografija "Untitled Film Skills" od 69 fotografija, od kojih je petnaestak prikazano na izložbi, radila je od 1977. do 1980. gdje je bila model, kostimografkinja, umjetnica, fotografkinja.

Od 80-tih godina 20. stoljeća Sherman se počinje baviti fotografijom u boji i velikim formatima, počinje suradnju s modnim fotografima proširujući i stapajući pojmove modne fotografije i suvremene vizualne umjetnosti. Neka od njezinih djela poslije su ušla u popis najskupljih fotografija u povijesti.

Najskuplje njezino djelo je autoportret "Bez naziva" iz 1981. koji je na dražbi u Christie'su 2011. prodan za 3,9 milijuna dolara.

Izložba ostaje otvorena do 21 lipnja 2020.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter