Izlaže u porečkoj Galeriji Zuccato

ALEKSANDAR GARBIN - POLOVICE I OSTALE STVARI Site-specific instalacija koja prisvaja (ili oduzima) galerijski prostor

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Andi Bančić

Andi Bančić


Umjetnički objekti na ovoj izložbi promatračima se na prvi pogled čine običnim predmetima, poznatim stvarima s "upisanim" svakodnevnim funkcijama i značenjem. Ponovnim pregledom postaje jasno da je dio predmeta promijenjen, izmješten, preobražen i lišen poznate funkcije, napisala je povjesničarka umjetnosti Patricija Počanić

  

Do 10. listopada u porečkoj Galeriji Zuccato postavljena je izložba rovinjskog umjetnika Aleksandra Garbina.

Sam nam je umjetnik kazao da je opsjednut Fernandom Pessoom, i da je kroz njegova djela pronašao neke dozive sa svojim radovima.

Vrst rebusa

- Svaku stvar koju vidimo trebamo svaki put iznova vidjeti prvi put. Isto tako je s mojim radovima, želim da ih gledatelj vidi na svoj način, ali ostavljam uvijek neke dijelove kao vrstu rebusa, mješavinu humora, poruka, svakom gledatelju da to vidi jer smo svi različiti. Neki se radovi referiraju na moje prethodne, jer sve je to umreženo, kazao je autor o svojim radovima, ističući da ih je najbolje opisala povjesničarka umjetnosti Patricija Počanić.

- Za razumijevanje opusa i nove izložbe u Galeriji Zuccato pod nazivom "Polovice i ostale stvari" važno je istaknuti Garbinovo kiparsko obrazovanje, njegov inherentni proces da svaki rad, stvar i ideju promišlja iz perspektive kipara. Bez obzira je li riječ o slici, video-radu ili objektima koji se nastavljaju na konceptualni, minimalistički, neodadaistički, novorealistički kod i onaj siromašne umjetnosti, svaki Garbinov rad u izložbenom prostoru funkcionira kao site-specific instalacija koja prisvaja (ili oduzima) galerijski prostor. Međuodnos objekata, okomice i horizontale zida, istovremeno definira i mijenja prostor i tako stvara trodimenzionalno, plastičko djelo. Umjetnički objekti na ovoj izložbi promatračima se na prvi pogled čine običnim predmetima, poznatim stvarima s "upisanim" svakodnevnim funkcijama i značenjem. Ponovnim pregledom postaje jasno da je dio predmeta promijenjen, izmješten, preobražen i lišen poznate funkcije. Ono što dodatno privlači promatračevu pozornost jest razina (ne)dovršenosti rada, poziv da prepoznavanjem predmeta, disfunkcije, ironije ili konotacije promatrač dovrši rad i riješi rebus. Kraćenjem i spajanjem predmeta, intervencijom u njegovu funkcionalnost i položaj ili jednostavno korištenjem i rasporedom stvari (na primjer neadekvatnim postavljanjem vješalice ili korištenjem jabuke u djelu Wilhelm Tell) Garbin uzima u obzir promatračeva očekivanja i pretpostavke koji su preduvjet odgonetanja vizualne zagonetke", napisala je Patricija Počanić.

Brojni projekti

Aleksandar Garbin (Rovinj, 1955.) kiparsku je praksu stjecao 1976. i 1977. godine u ljevaonici umjetnina Hočevar u Zagrebu. Upisao se 1980. godine na Accademia di Belle Arti di Brera u Milanu gdje je 1988. diplomirao kiparstvo u klasi profesora Giancarla Marchesija i Alika Cavalierea, a magisterij je završio kod profesora Luciana Fabra. Izlaže od sredine 80-ih na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je više nagrada među kojima treba istaknuti Pollock-Krasner Foundation Grant u New Yorku 2005. godine. Živi i radi u Rovinju.

Radno vrijeme galerije je radnim danima od 10 do 12 i od 17 do 21 sat, nedjeljom i blagdanima je zatvoreno.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter