Alen Sinkauz u u projektu Sicomat (Snimio Dražen Smaraduj)
Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz, Andrea Matošević, Miodrag Gladović, Mario Kalogjera i Ivan Marušić Klif večeras u 21.30 i sutra u 21 sat u dvorištu Rojca predstavljaju Sicomat – audiovizualni performans i zvučnu instalaciju. Ulaz je besplatan.
U kontekstu projekta Industrijska mapiranja – kojim autori kroz preplitanje zvuka i slika istražuju rukavce industrijskog nasljeđa i reperkusije njegove devastacije na ovim područjima – pulskoj se publici predstavlja prva intervencija u nizu, posvećena pulskom brodogradilištu Uljanik.
Performans je dio projekta Industrijska mapiranja (Snimila Sanja Bistričić Srića)
Sicomat je mišljen iz trenutka rastakanja brodogradilišne radne zajednice, a time i rastakanja mogućnosti konstruiranja kompleksnih plovila te utoliko ovaj performans podcrtava sasvim novo, suvremeno i dosad nepoznato zvučno stanje. Industrijska tišina, neprirodna brodogradilišnim gradovima poput Pule, u naglašenom je kontrastu s desetljećima generiranom bukom na navozima, a čiji je značaj bio ne samo proizvodan, već i kulturološko-simbolički. Otud se tišina, taj vrijedan resurs i komoditet, u performansu artikulira i kao »nezdrava«, »tišina groblja«, odnosno stanje koje može ukazivati na »užas«. Moderan stroj po kojem je rad naslovljen, Sicomat, a čiji su plamenici zahvaljujući optičkom upravljanju po nacrtu rezali lim ugrađivan u brodove u veličini 1:10, može se prepoznati kao opreka takvom silenziu i jedno od ishodišta industrijskoga zvukovlja i buke.
Audiovizualni performans održat će se večeras u unutarnjem dvorištu Rojca, s početkom u 21.30, a sutra s početkom u 21 sat, predstavljena će biti zvučna instalacija temeljena na brikoliranim zvukovima Sicomata. U performansu i instalaciji bit će korišteni vizualni i zvučni isječci iz filmova »Pulski navozi« (1970.) Branka Bauera i »Ploviti se mora« (1965.) Aleksandra Aranđelovića.