Audiovizualni performans i zvučna instalacija u dvorištu Rojca

Posveta brodogradilištu Uljanik

| Autor: Mladen RADIĆ
Alen Sinkauz u u projektu Sicomat (Snimio Dražen Smaraduj)

Alen Sinkauz u u projektu Sicomat (Snimio Dražen Smaraduj)


Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz, Andrea Matošević, Miodrag Gladović, Mario Kalogjera i Ivan Marušić Klif večeras u 21.30 i sutra u 21 sat u dvorištu Rojca predstavljaju Sicomat – audiovizualni performans i zvučnu instalaciju. Ulaz je besplatan.

U kontekstu projekta Industrijska mapiranja – kojim autori kroz preplitanje zvuka i slika istražuju rukavce industrijskog nasljeđa i reperkusije njegove devastacije na ovim područjima – pulskoj se publici predstavlja prva intervencija u nizu, posvećena pulskom brodogradilištu Uljanik.

Performans je dio projekta Industrijska mapiranja (Snimila Sanja Bistričić Srića)Performans je dio projekta Industrijska mapiranja (Snimila Sanja Bistričić Srića)

Sicomat je mišljen iz trenutka rastakanja brodogradilišne radne zajednice, a time i rastakanja mogućnosti konstruiranja kompleksnih plovila te utoliko ovaj performans podcrtava sasvim novo, suvremeno i dosad nepoznato zvučno stanje. Industrijska tišina, neprirodna brodogradilišnim gradovima poput Pule, u naglašenom je kontrastu s desetljećima generiranom bukom na navozima, a čiji je značaj bio ne samo proizvodan, već i kulturološko-simbolički. Otud se tišina, taj vrijedan resurs i komoditet, u performansu artikulira i kao »nezdrava«, »tišina groblja«, odnosno stanje koje može ukazivati na »užas«. Moderan stroj po kojem je rad naslovljen, Sicomat, a čiji su plamenici zahvaljujući optičkom upravljanju po nacrtu rezali lim ugrađivan u brodove u veličini 1:10, može se prepoznati kao opreka takvom silenziu i jedno od ishodišta industrijskoga zvukovlja i buke.

Audiovizualni performans održat će se večeras u unutarnjem dvorištu Rojca, s početkom u 21.30, a sutra s početkom u 21 sat, predstavljena će biti zvučna instalacija temeljena na brikoliranim zvukovima Sicomata. U performansu i instalaciji bit će korišteni vizualni i zvučni isječci iz filmova »Pulski navozi« (1970.) Branka Bauera i »Ploviti se mora« (1965.) Aleksandra Aranđelovića. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter