(Hina/EPA)
(Hina) - Premijera baletnih jednočinki "La stravaganza" i "Noces" glasovitoga francuskog plesača i koreografa albanskoga podrijetla Angelina Preljocaja izvedena je u subotu navečer u Hrvatskom narodnom kazalištu Splitu, što je i posljednja ovosezonska baletna premijera u toj kazališnoj kući.
U prvoj, uz glazbu A. Vivaldija, E. Ficarra, R. Normandeaua i A. Parmeruda, autor se bavi temom imigracije, a u drugoj, koreografiji na kantatu Igora Stravinskog, preispituje svadbene rituale.
Ravnatelj Baleta u splitskom HNK-u Ilir Kerni je istaknuo kako je zadovoljan ovom premijerom.
Angelin Preljocaj član je odjela za koreografiju francuske Akademije likovnih umjetnosti, a njegove kreacije postavljane su na najznačajnijim svjetskim pozornicama kao što su New York City Ballet, Staatsoper u Berlinu ili Ballet de l'Opéra national de Paris.
"Igranje remek djela autora velikog koreografskog imena Angelina Preljocaja doprinosi reputaciji Baleta u Splitu, ali i reputaciji splitskog HNK-a", rekao je Kerni za Hinu.
Ova premijera baletne predstave u splitskom HNK-u je ujedno označava i završetak četverogodišnjeg mandata Karnija kao ravnatelja Baleta u splitskom HNK-u. Dodao je kako je za četverogodišnjeg mandata nastojao dovoditi u Split predstave i autore s reputacijom kako bi podigao razinu baleta u tom gradu.
Asistentica koreografa Claudia De Smet je izjavila kako su oba komada ove baletne predstave "fizički zahtjevna, a posebice drugi dio".
"Uz glazbu koja je vrlo složena plesači su usvojili novi stil u roku od devet tjedan priprema, što je za takav zahtjevan posao kratko vrijeme", rekla je de Smet. Dodala je kako je njen zadatak, kao asistentice koreografa, da na plesače prenese taj novi plesni jezik i stil.
Jedna od plesačica u ovoj premijernoj baletnoj predstavi Eva Karpilovska je istaknula kako joj je drago što je ansamblu Baleta splitskog HNK-a pružena mogućnost da se predstavi na jedan posve novi način u zahtjevnoj premijeri i to, kako je naglasila, treba cijeniti.
"Bilo je vrlo zanimljivo prihvaćanje novog stila, vrlo je lijep osjećaj pronaći sebe u posve drukčijoj koreografiji, zato što smo mi naviknuli na drukčije načine i nije bilo lako, jer muzika je dosta komplicirana te moraš pratiti korake i linije i grupne sekcije", kazale je Karpilovska.
Plesačica Matea Milas je oduševljena predstavom te je naglasila kako je potpuno novi plesni stil njoj bio "mističan ali istovremeno i vrlo prirodan".
"Precizno je određeno i točno se zna gdje su i kada ruka i noga i kako se tijelo treba osjećati i izgledati. Sretna sam što sam dio tog novog pristupa", istaknula je Milas.
Devetnaestogodišnji švedski plesač Erik Ahl, koji je od nedavno angažiran u ansamblu Baleta splitskog HNK-a, naglasio je kako glazba u ovoj predstavi ima iznimno važnu ulogu.