ZAGREB

"Leda" Miroslava Krleže premijerno izvedena u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Dramski ansambl Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu u petak navečer premijerno je izveo "Ledu" Miroslava Krleže, završni dio Glembajevskog ciklusa podnaslovljen kao "komedija jedne karnevalske noći", u režiji Franke Perković.

Posljednja drama u ciklusu, groteskno zrcalo uspona i raspada jedne obitelji, prati posljednjeg Glembaya koji se u jednoj noći između dva svjetska rata našao između dva bračna para.

Svjetski hohštapler i trenutno likovni kritičar Oliver Urban (Jerko Marčić), njegov prijatelj slikar Aurel (Igor Kovač), njegova žena Klara (Jadranka Đokić), bivša operna pjevačica Melita (Iva Jerković) i njezin suprug, skorojević Klanfar (Dušan Bućan) - u jednoj se karnevalskoj noći razotkrivaju do najintimnijih detalja kroz prijateljske, bračne i ljubavničke odnose.

Uz glavne likove tu je i Leda, koju glumi Tesa Litvan, a u ulogama dama nastupile su Gloria Dubelj i Iva Šimić Šakoronja, koja se pojavljuje i u ulozi Fani, dok se u ulozi gospodina pojavljuje Ivan Colarić.

Krležina "Leda", praizvedena u Zagrebu 1930. godine, kako je u kazališnoj knjižici napisao Krešimir Nemec, "završni je akord klasne i obiteljske dezintegracije nekad moćne dinastije Glembay, ali ujedno i kraj intimnih tragedija pojedinih njezinih članova te početak sivoga malograđanskog života koji se temelji na kompromisu, koristoljublju, hipokriziji, praznini duha i smisla".

Na sceni su, dodao je, sive i sterilne figure novoga društva, pretenciozni mediokriteti prilagodljivi svim uvjetima, snobovi bez dostojanstva, poštenja ili moralnog osjećaja.

Kako je uoči premijere rekla redateljica Franka Perković, ovaj tekst, koji se u zagrebačkom HNK izvodi nakon više od dva desetljeća, odabrala je zbog njegove suvremene relevantnosti, jer govori o jako suvremenoj neurozi, ljubavnim četverokutima i trokutima.

Dramaturg predstave je Dino Pešut, scenografiju je osmislila Paola Lugarić, kostime Doris Kristić, svjetlo je oblikovao Elvis Butković, za scenski pokret zaslužna je Petra Hrašćanec, a songove za predstavu skladali su Roko Crnić i Hrvoje Klemenčić.

Franka Perković diplomirala je na odsjeku Kazališne režije i radiofonije zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. U proteklih dvadeset pet godina režirala je niz predstava, među kojima su "Adam i Eva" Miroslava Krleže, Molièreov "Don Juan", "Žaba" Dubravka Mihanovića, "Snajper" Damira Karakaša, Shakespeareove "Othella" i "Na tri kralja", "Trebalo bi prošetati psa" Tomislava Zajeca i Lorcina "Krvava svadba".

Dobitnica je niza nagrada, među kojima se ističu nagrada za režiju za predstavu "Adam i Eva" na Marulićevim danima, Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu za "Žabu" i Nagrada publike za najbolju predstavu Marulićevih dana za "Trebalo bi prošetati psa". Od 2009. zaposlena je na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje na Odsjeku glume.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter