"Romeo and Juliet", jedno od najpoznatijih Shakespearovih djela te jedna od najpoznatijih ljubavnih tragedija na svijetu svih vremena, uz glazbu Sergeja Prokofjeva i u koreografiji Renata Zanelle, u izvedbi izvanrednih plesača Slovenskog narodnog gledališča - baleta iz Ljubljane, bio je pravi spektakl
Balet "Tomeo i Julija" Kazalisxte Verdi, Trst
Tršćanski teatro Verdi za kazališnu sezonu 2022./2023., prvu "pravu" sezonu nakon pandemijskih godina i epidemioloških mjera, pripremio je vrlo bogat i raznolik program. To kazalište tijekom vikenda ima na rasporedu i "rane" predstave, balete, koncerte, opere, koji počinju u 16 sati (inače sve izvedbe počinju u 20.30 sati).
Pogledali smo balet "Romeo and Juliet", jedno od najpoznatijih Shakespearovih djela te jednu od najpoznatijih ljubavnih tragedija na svijetu svih vremena, uz glazbu Sergeja Prokofjeva i u koreografiji Renata Zanelle, u izvedbi izvanrednih plesača Slovenskog narodnog gledališča - baleta iz Ljubljane, a bio je to pravi spektakl za oči i za uši.
U trajanju nešto dužem od dva sata, balet je odmah nakon premijere definiran pridjevima raskošan i neodoljiv, tradicionalan, a istovremeno i moderan. Orkestrom je ravnao čuveni belgijski dirigent Ayrton Desimpelaere, koji je od prošle godine direktor opere i baleta u Ljubljani. Suradnja tršćanskog i ljubljanskog kazališta počela je prošle godine, a nakon toga uspjeha, svi se nadaju nastavku te suradnje.
Koreograf Zanella je izjavio "balet 'Romeo and Juliet' je izazov, ne možemo promijeniti njegov kraj, ali možemo ispričati priču drugačije. Odabrao sam ispričati, odnosno prikazati Veronu danas. Julija je emancipirana mlada žena koja zna što želi. No, premda je glavna, nije jedina ženska na pozornici, jer je ženska komponenta prilično snažna, tu je i Julijina majka, kao i Romeova prijateljica Rosalinda, koja živi kako želi i radi što želi. Tri priče o ženama, snažnim pokretačkim elementima".
Sve se to odvija u simbiozi s glazbom i njezinim klasičnim jezikom, zato je i naglašena klasične komponenta baleta, to sviranje s tempom, koji je u originalnoj glazbi nešto sporiji, ali ovdje je mrvicu ubrzan, da bi dao veći efekt i dinamiku cjelokupnoj sceni i baletnom pokretu. Zato je cjelokupan balet klasičan, ali i inovativan, vrlo dopadljiv, tečan, vizualno snažan, moćan i efektan.
Poslijepodnevne premijere u tršćanskom Teatru Verdi su više nego dobro posjećene - gledatelji su pripadnici svih generacija, ima dosta i turista, a mnogi su komentirali da je takva satnica idealna za vikend, za kvalitetno provesti nekoliko poslijepodnevnih sati, te potom, kada su dani duži, prošetati gradom.
Dojmljiva arhitektura Teatra Verdi u simbiozi s elegantnom koreografijom je pravi užitak za sva osjetila.