Autorski projekt Matije Ferlina i Gorana Ferčeca "Jedan od mnogih epiloga" bavi se nikad do kraja razjašnjenim ubojstvom kontroverznog talijanskog književnika i redatelja Piera Paola Pasolinija koje se dogodilo 1. studenog 1975. godine. Za to je prvotno optužen Pino Pelosi zvani La Rana (Žabac), no kasnije istrage otkrile su da su za Pasolinijevu smrt izgleda ipak odgovorni mafijaši narkomani koji su ga izdrogirani izmasakrirali i prešli s dva automobila preko njega, a to su učinili kao uslugu jednom političaru premda to ovaj nije direktno tražio
(Snimio Dejan Štifanić)
Nakon što smo Piera Paola Pasolinija proteklih dana na 28. Sajmu knjige u Istri upoznali kroz izložbu, okrugli stol i koncertni performans, preksinoć je u sklopu programa Storie italiane uprizoren performans, autorski projekt Matije Ferlina i Gorana Ferčeca naslovljen "Jedan od mnogih epiloga", a izvedba se dogodila u pulskom Circolu, sjedištu Zajednice Talijana.
Redatelj predstave i izvođač Matija Ferlin - koji je nedavno u Zagrebu nagrađen s dvije nagrade Hrvatskog glumišta za najbolju plesnu predstavu u cjelini "Sad sam Matthaus" i mušku ulogu u toj predstavi - ovdje se predstavio s manje pokreta i više riječi, ali zato ništa manje samouvjereno. "Jedan od mnogih epiloga" bavi se nikad do kraja razjašnjenim ubojstvom kontroverznog talijanskog književnika i redatelja Piera Paola Pasolinija koje se dogodilo 1. studenog 1975. godine. Za to je prvotno optužen Pino Pelosi zvani La Rana (Žabac), no kasnije istrage otkrile su da su za Pasolinijevu smrt izgleda ipak odgovorni mafijaši narkomani koji su ga tako izdrogirani izmasakrirali i prešli s dva automobila preko njega, a to su učinili kao uslugu jednom političaru premda to ovaj nije direktno tražio. To je ubojstvo vidjelo puno ljudi, ali su šutjeli.
Ferlin se u predstavi, koju je dramaturški pripremio Goran Ferčec, poslužio dijelovima Pasolinijevih intervjua, zatim je iskoristio neke stihove njegove poezije u prijevodu Valtera Milovana, kao i dijelove romana "Nafta" kojeg Pasolini nije dovršio, a poslužio se i tonom iz filma "La macchinazione" iz 2016. u kojem je Pasolinija glumio Massimo Ranieri. Primjerice, zadnji govor koji se čuje u predstavi a koji počinje s "Niste vidjeli ništa..." je upravo iz filma, kao i Pasolinijev razgovor s mamom koja je izgleda predosjećala da će se nešto loše s njim dogoditi. Nešto od replika u predstavi Ferlin je izgovorio sam, a dio je pušten s izvornih snimaka.
Pasolini je dugo hodao s Ninettom Davolijem koji je i glumio u njegovim filmovima, no on ga je ostavio i oženio se, te je Pasolini našao novog dečka, a to je bio upravo Pelosi. S njim je Pasolini otišao na večeru i moguće je da je Pelosi poslužio kao mamac da se Pasolini odvuče u ruke mafijašima.
U toj priči koju smo vidjeli preksinoć u Circolu Ferlin bi svako malo udario daskom o pod čime bi označio rez između pojedinih scena, a sve to povezano djeluje prijeteće i mračno uz osjećaj neizbježnosti. Ferlin se u tom narativnom kolažu služi talijanskim i hrvatskim jezikom, ponekada ih kombinirajući u istim rečenicama. Pasolini je bio previše slojevita, za neke možda i kontradiktorna, osobnost da bi ga se moglo temeljito predstaviti kroz jednu predstavu ili film, ali izgleda da Ferlin i Ferčec kroz ovaj kazališni komad šalju određenu poruku koja je zapravo upozorenje o tragičnoj sudbini angažiranog intelektualca kakav je bio Pasolini.
- Niste vidjeli ništa... Umro je perverznjak... Vratite se u krevet... Laku noć svima, čuje se na samom kraju predstave. Ipak, usprkos mračnom završetku, nakon što ovaj kazališni "Epilog" završi, Pasolinijevo djelo ostaje živjeti, što se vidjelo i na ovom pulskom Sajmu knjige u Istri.
Autor glazbe u predstavi je Luka Prinčić, inspicijentica je Nicol Rodić, a za rasvjetu i ton bio je zadužen Marko Bolković.