ZAGREB

Zagreb Design Week: Izložba „Zagrebačka ambalaža“ iz Zbirke Bulaić

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

Zagreb Design Week, koji će se održati od 1. do 6. rujna u Hali V Tehničkog muzeja Nikola Tesla, donosi u svom ovogodišnjem programu i izložbu „Zagrebačka ambalaža“ iz Zbirke Bulaić.

Kako je najavljeno, izložba otkriva danas nezamislivu snagu nekadašnje zagrebačke industrije, a pretežno je riječ o izlošcima proizvoda alkoholnih i kanditnih proizvoda, nastalima u razdbolju između dva svjetska rata.

Vrijedna baština hrvatskog i svjetskog dizajna

Većina tvrtki koje su nastajale u Austro-Ugarskoj, od Arka i Bizjaka do Penkale i Uniona, stvorile su vizualne identitete i ambalažu koji predstavljaju vrijednu baštinu hrvatskog i svjetskog dizajna.

U Kraljevini Hrvatskoj 1862. osnovana je tvornica likera i vina u Vlaškoj ulici, gdje se donedavno nalazio Badel 1862, njen današnji nasljednik. Već iduće godine tvrtku kupuje Zagrepčanin Franjo Pokorny, kojega je Franjo Josip odlikovao za gospodarski uspjeh. Do 1908. tvrtka je osvojila 60 nagrada za kvalitetu i izvozila diljem svijeta, a jedan od kupaca bio je i Napoleon III.

Na izložbi u Hali V predstavit će se boce za liker iz 1935. u obliku knjige, duhoviti pokušaj za prikrivanje sklonosti alkoholu.

Izložit će se i nekoliko kutija za nakit Slavoljuba Bulvana, jednog od najboljih zagrebačkih zlatara, čiji je najpoznatiji rad Gradonačelnički lanac nastao po dizajnu Hermanna Bolléa. Lanac se ne koristi od 1945. i danas se nalazi u Muzeju grada Zagreba.

Tu je i Union, kojeg 1902. osnivaju zagrebački trgovci Slavko Deutsch i Julije König. Bila je to zanatska radionica za proizvodnju slatkiša i deserta od čokolade, koja se  već 1911. preselila u novu zgradu u današnjoj Branimirovoj. Za Union je dizajnirao Atelier Tri!, najvažnija hrvatska reklamna agencija 1930-ih.

Nakon rata predratne su tvrtke bile objedinjene, ali potrošači to nisu dobro prihvaćali. Primjerice, Union je u SAD-u bio prepoznatljivo ime, pa američki kupci nisu prihvaćali proizvode pod novim imenom Josip Kraš.

Prikazat će se i kako je nakon Drugog svjetskog rata,  kada je vladala nestašica ambalaže, zagrebačka Mega upotrijebila kutije za šibice osječke tvornice Drava, zalijepivši prazan papir preko imena Drava.

U Zbirci Bulaić nalazi se i metalna kutijica s logom Braco, što je brend i proizvod o kojemu se ništa ne zna, pa organizatori pozivaju građane da im jave ako imaju neku informaciju o tome, na mail info@zagrebdesignweek.com.

Instalacija Nova normalnost o utjecaju pandemije na blagovanje

U kontekstu ovogodišnje teme festivala - Nove normalnosti postavit će se instalacija "New Normal" Boir studija u suradnji s Anom Haberman, koja propituje utjecaj pandemije koronavirusa na tradicionalne rituale blagovanja.

Prvi dio izložbe postav je kolekcije ručno rađene keramike umjetnice Ane Haberman nastale tradicionalnom tehnikom štipkanja, koja daje osjećaj taktilnosti  postupno izgubljen zbog socijalnog udaljavanja, straha od dodira i fizičkog kontakta.

Studio Boir instalacijom New Normal promišlja kako u kontekstu nove normalnosti uspostaviti ravnotežu između sigurne udaljenosti i prisnosti, te nudi nove konceptualne prijedloge pribora za jelo koji usprkos novim pravilima zadržavaju važnu društvenu i kulturnu dimenziju blagovanja - dijeljenje.

Prototipi od kirurškog čelika i prirodnog kamena, alternativa su pleksiglas barijeri u restoranu koja je spriječila svaki oblik dijeljenja hrane između dvije osobe, a rezultat je niz konceptualnog posuđa za dvoje koje će "premostiti jaz između bliskog i sigurnog, te omogućiti dijeljenje hrane sa sigurne udaljenosti — istodobno povezujući i razdvajajući servirano."

Najavljen je i glazbeni program sedmog Zagreb Design Weeka, urednika Ilka Čulića, pod nazivom Zvuk dvadesetih, koji  donosi šest glazbenih večeri  u Dizajn parku iza Hale V.


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum