(Hina/EPA)
U Muzeju Domovinskog rata u Karlovcu proslavljena je u petak 116. obljetnica gradskog muzeja, najavljena je promjena imena u Muzeji grada Karlovca, predstavljen je novi vizualni identitet autora Dine Begovića i XIX. godišnjak "Glas".
Ravnateljica Hrvoja Božić ocijenila je da je ta ustanova svih 116 godina nastojala biti i bila “izvrsna i vodeća ustanova u kulturi grada Karlovca”, a to je i danas te uspijeva odgovoriti suvremenim muzejskim tendencijama.
Muzej Domovinskog rata nazvala je “vrhom” muzeološkog standarda koji je i nagrađen od Hrvatskoga muzejskog društva, a i sjedište ustanove, matična zgrada na Strossmayerovom trgu i Galerija "Vjekoslav Karas", istaknula je, dobivaju visoke ocjene matičnih službi.
Posljednjih godina Gradski muzej Karlovac ima stalni rast broja posjetitelja na svim lokacijama od sedam do deset posto, a lani je zbog otvorenja Muzeja Domovinskog rata na Turnju ta broj bio 200 posto veći.
Muzej Domovinskog rata ima 960 četvornih metara za stalni postav i druge sadržaje po najnovijim standardima. U tom su muzeju višenamjenska dvorana, specijalizirana knjižnica i suvenirnica.
Ravnateljica Božić rekla je također da su posebno ponosni na zajednički projekt s udrugama Domovinskog vrata - Sobu poginulih branitelja.
Unatoč pandemiji, prodane su 32.000 ulaznica, najviše za muzej na Turnju. Bilo je bitno manje skupnih posjeta nego prošle godine, ali su ih nadoknadili obiteljski i individualni posjeti te Muzej kao ustanova s vlastitim prihodima pokriva pola svojih potreba.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić čestitao je muzejima Karlovca obljetnicu i pohvalio stručnost njihovih djelatnika. Istaknuo je kako je važno da se ustanova Gradski muzeji Karlovac jednako dobro nosi s očuvanjem kulturne i povijesne baštine i njezine izvornosti te istodobno s osuvremenjivanjem djelatnosti.
Pohvalivši rezultate i dobru individualnu, obiteljsku i skupnu posjećenost muzeja, gradonačelnik je poželio da se u vremenu pred nama muzeji još više otvore strancima, turistima iz Europske unije i šire.
Također je poželio da Stari grad Dubovac, stalni postav Muzeja, Muzej Domovinskog rata i Aquatika, a za nekoliko godina i uređenija Zvijezda, postanu turistički prepoznatljiv proizvod grada i to kroz integrirani rad muzealaca i radnika u turizmu.
Za novi logo rekao je da je suvremen, pohvalio je autora Dinu Begovića riječima da je dobro da je sa svojim rješenjem “izašao izvan okvira”.
Božić je za novi logotip rekla da simbolizira karlovačku Zvijezdu kao središnju vrijednost lokalne baštine, a estetski je vrijedan i poticajan za oblikovanje muzejskih proizvoda, od publikacija do suvenira te se “ističe među logotipima na nacionalnoj muzejskoj sceni, što nesumnjivo doprinosi prepoznatljivosti ustanove”.
Zbog pandemije, muzeji su se snažnije uključili u digitalni marketing preko facebooka, youtuba, google mapa i tripadvisora.