(Snimio Danilo Memedović)
Ovogodišnje izdanje Festivala plesa i neverbalnog kazališta svečano je otvoreno u petak navečer predstavom "Geometrija daha" na Trgu, čime je Svetvinčenat ponovno postao trodnevna plesna prijestolnica.
Nakon dvije teške godine za svu kulturu i umjetnost - ali tijekom kojih se festival svejedno održavao, u "novo-normalnim uvjetima" započelo je ovogodišnje izdanje navedenom predstavom nastalom prema konceptu i koreografiji Laure Aris Alvarez.
Izvođači su bili Margareta Firinger, Andreja Jandrić, Luna Lilek, Endi Schrotter, Linda Tarnovski i Karlo Topolovec.
Nakon rezidencija u španjolskoj La Faktoriji i Mediteranskom plesnom centru, Zagrebački plesni ansambl je na festivalu predstavio dio ideja za novu plesnu predstavu "Geometrija daha" koreografkinje Laura Arís Álvarez, čija se premijera planira za rujan 2022.
Priroda, duhovnost, nebesko, tjelesno, njihovo spajanje i razdvajanje motivi su ovog kolaža koji se pretvara u predstavu.
Laura Aris Álvarez je plesačica, koreografkinja i priznata plesna pedagoginja. Od 2009. radi kao slobodna umjetnica i surađuje s drugim umjetnicima. Svoju umjetničku praksu upotpunjuje važnim međunarodnim pedagoškim radom u suvremenom plesu.
Uslijedila je predstava "Ruševine", prema konceptu i koreografiji Rhysa Dennisa i Waddaha Sinada. To je interdisciplinarni projekt sačinjen od izvedbe uživo, filma i fotografije. One su svjedočanstvo o generacijskoj traumi muškaraca iz marginaliziranih skupina, kojem je cilj stvoriti prostor gdje je lik muškarca crne kože vidljiviji i pravednije prikazan u svoj svojoj kompleksnosti. Kroz pokret i sliku autori žele potaknuti raspravu o percepciji mita muškosti među panafričkom dijasporom.
Fubunation je organizacija koju su Rhys Dennis i Waddah Sinada osnovali u Londonu 2017. sa željom da pridonesu crnačkoj kulturi kroz veću vidljivost i sudjelovanje plesača crnaca u predstavama suvremenog plesa. Cilj organizacije je učiniti plesnu publiku raznolikijom. Njihov jezik pokreta spaja improvizaciju s utjecajima hip-hopa i tradicionalnih afričkih plesova.
Potom je, za kraj večeri, upriličena predstava Matee Bilosnić "Klown" (Zadarski plesni ansambl).
"Klown" je multimedijska plesna predstava autorice i izvođačice Matee Bilosnić. Na temelju arhetipskih figura dvorske lude i klauna, Bilosnić stvara autentičnu scensku osobnost, neoklauna koji spaja elemente suvremenog plesa, klaunerije, kabareta i pop-koncerta, te na taj način propituje granice između stvarnosti i virtualnosti.
Klown se ujedno bavi utjecajem društvenih mreža na mentalno zdravlje pojedinca, problematikom umjetne inteligencije, digitalnom revolucijom te otvara pitanja o svijesti i istini.
Matea Bilosnić hrvatska je koreografkinja, izvođačica i plesna organizatorica.