Renata Trifković zaista jest velika umjetnica, u što su se mnogobrojni posjetitelji mogli uvjeriti na otvorenju, gdje su imali priliku vidjeti njenu igru motivima, od onih sakralnih, preko animalističkih, pa sve do figurativnih i gotovo apstraktnih
U galerijskom je prostoru rovinjskog Multimedijalnog centra ove subote službeno otvorena najavljivana samostalna izložba vrsne umjetnice Renate Trifković pod nazivom "Zoe od kamena".
- Izuzetna mi je čast, kako osobna tako profesionalna, imati priliku ugostiti sjajnu, veliku umjetnicu koja se, među rijetkima, bavi mozaikom. Ona materijal koristi na najljepši mogući način i tako stvara svojevrsnu glazbu u kamenu, na otvorenju izložbe istaknula je Dubravka Svetličić, ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta, ujedno organizatora ove izložbe.
Velika umjetnica
Renata Trifković zaista jest velika umjetnica, u što su se mnogobrojni posjetitelji mogli uvjeriti na otvorenju, gdje su imali priliku vidjeti njenu igru motivima, od onih sakralnih, preko animalističkih, pa sve do figurativnih i gotovo apstraktnih. Iza ovih i brojnih drugih djela stoji njeno dugogodišnje školovanje, a zatim i iskustvo, ali je isto tako neupitan veliki talent.
- Mozaik je tehnika koja intrigira, jer je skica koju imate na začetku tek vodilja koju slijedite u toku stvaranja. Mozaik je tehnika koja je zahtjevnija od svih drugih slikarskih tehnika, jer je materija ta koja vam dirigira vrijeme izvedbe. Sama kompleksnost i tvrdoća materijala zahtijeva da se vi podvrgnete njenoj volji dok njome ne počnete dominirati, zapravo dok ne postane dio vas. Mozaik je tehnika staroga datuma koja je u današnje vrijeme izgubila na svojoj upotrebnoj vrijednosti kako je to prije bilo u povijesti. Usko je bila vezana za crkvenu i liturgijsku umjetnost, ali to se vrijeme polako vraća jer niti jedna tehnika nije tako postojana kao mozaik, objašnjava autorica.
Iz njenog bogatog opusa svakako treba istaknuti mozaike za Marijansko svetište u Lurdu, Fatimi, svetište Ivana Pavla. II u Washingtonu, svetište Padre Pio u mjestu San Giovanni Rotondo, franjevačku crkvu svetoga Petra i Pavla u Mostaru i brojna druga djela.
No, kako mozaik nije tehnika koju može raditi jedna osoba, Trifković radi u Rimu, u grupi umjetnika koji dolaze s gotovo svih kontinenata, a radeći obilaze cijeli svijet. S ateljeom duhovne umjetnosti "Centro Aletti" i pod vodstvom Marka Ivana Rupnika izradila je tako više od 20.000 m2 mozaika diljem svijeta.
Snaga i strpljenje
- Teško je realizirati mozaik sam, pogotovo ako je riječ o velikim površinama, jer je eksplozivan, iziskuje mnogo snage i strpljenja, mjeru koju osoba sama može iskusiti, ali ako u srcu nemaš mira... to je upravo nemoguće. Lijepo je stoga kad se radi zajedno, jer tako uključuješ druge u sebe i obratno. U mozaiku to je odnos između Boga i mene i bližnjega mog. Pripadam svim svojim bićem i srcem skupini izrađivača mozaika Centra "Aletti", koji je i sam poziv na izradu mozaika u crkvama, što je misija. Orkestar smo s dirigentom, dok najljepša simfonija koju smo poslušali tisuću puta seže do božanstvenog osjećaja po tisućiti put, navodi profesor Marko Ivan Rupnik, ekspert za liturgijsku umjetnost u Vatikanu, profesor na Gregorijani i Papskom institutu za liturgijsku umjetnost.
Realizacija mozaika u prostoru crkve veliki je izazov, što su posjetitelji mogli shvatiti odgledavši kratak video u kojem je u dvije minute sažeto osam dana rada grupe umjetnika na mozaiku u Galeriji Madre di dio u Castanhalu, Brazil.
Posljednju je samostalnu izložbu umjetnica održala u Puli, njenom rodnom gradu kojeg, kako govori, uvijek nosi u srcu sa svim ljudima koje tamo poznaje. - Ne želim biti previše nostalgična i patetična, ali putovala sam po cijelom svijetu i mogu vam reći da je Istra jedinstvena, zaključila je umjetnica.
Izložba ostaje otvorena i nakon datuma koji je prvotno određen, dakle 20. kolovoza, a kao razlog Svetličić navodi kako su mozaici dio zavičajne priče i njihova je želja da i školarci posjete ovu vrijednu izložbu u rujnu.