(Nina ORLOVIĆ RADIĆ)
Riječ je o izložbi projekata proizašlih iz dvadesetogodišnje suradnje Adrisa i kreativne agencije Bruketa&Žinić(&Grey)
U rovinjskoj Galeriji Adris preksinoć je svečano otvorena izložba pod nazivom "Jedna hrvatska priča". Brojni posjetitelji imali su prilike pogledati izbor iz u svijetu nagrađenih kreativnih projekata proizašlih iz dvadesetogodišnje suradnje Adrisa i kreativne agencije Bruketa&Žinić(&Grey).
Višestruko nagrađivani projekti
Po izboru kustosa izložbe Maroja Mrduljaša, kritičara arhitekture i dizajna, predstavljena su dvadeset i četiri višestruko nagrađivana projekta realizirana za Adris grupu i Zakladu Adris, Maistru, Cromaris te Croatia osiguranje koji su, kako ističe Mrduljaš, rezultat spoja dvije specifične, no ujedno i kompatibilne kulture.
Naime, još je početkom ove sada već dva desetljeća stare suradnje, Predrag Drago Grubić, direktor korporativnih komunikacija izrekao je da je Adris grupa svjesno izložena riziku kreativnosti, kao i da prolazi vrijeme tradicionalnih rješenja u gospodarstvu.
- Smatramo da prolazi vrijeme tradicionalnih rješenja u gospodarstvu i da, premda presporo, dramatično presporo, i hrvatsko gospodarstvo ide prema kreativnoj ekonomiji u kojoj je dizajn bitan, kadšto i odlučujući, za povećanje konkurentnosti i dodavanje vrijednosti tvrtki na globalnom tržištu. Kako bismo u tom poslu bili što učinkovitiji, moramo, i unatoč riziku, biti otvoreni novim znanjima, inovativnim i kreativnim rješenjima te prihvatiti suradnju poduzetnika i dizajnera, zapisao je vizionarski još na samom početku ove plodonosne i uspješne suradnje Predrag Grubić.
Bogato ilustriran katalog
Na samom otvorenju izložbe, koju prati i bogato ilustriran katalog pisan trojezično, Maroje Mrduljaš, izrekao je ono općepoznato, a to je da su godišnja izviješća o poslovanju, neovisno o tome koliko tvrtka bila uspješna, najdosadnije i najnečitljivije štivo.
- Međutim, to nije slučaj kada je riječ o suradnji Adris grupe i agencije Bruketa&Žinić(&Gray) u čijim projektima je korporativni sadržaj stopljen s istraživanjima komunikacija na način da dolazi do ukidanja razlike između forme i sadržaja odnosno, da citiramo Mcluhana "mediji postaje poruka, a poruka mediji". Hibridni karakter tih projekata rezultat je interakcije korporativne i dizajnerske kulture, razmjene znanja, međusobnih utjecaja, pa i paralelnoga kreativnog i poslovnog rasta Adris grupe i Agencije, rekao je, između ostalog, Maroje Mrduljaš, na svečanom otvaranju izložbe "Jedna hrvatska priča" koja se može razgledati do 20. listopada.
Tumačeći "tajnu" uspjeha suradnje Adrisa i Agencije, Mrduljaš je pronalazi u kreativnoj slobodi.
- Paralelizam radikalnih poslovnih promjena i potrebe održavanja identiteta Adris grupe bilo je potrebno komunicirati kroz inovativne koncepte, a ne kroz "estetiku" i statični vizualni kod koji bi "zaključao" komunikaciju tvrtke. Umjesto toga, Bruketa&Žinić(&Gray) svaki projekt postavljaju kao novu temu, tražeći koncept koji efektno i sam po sebi može komunicirati poruke pa možemo reći kako njihovi radovi za Adris grupu nisu posljedica razmišljanja o formi, nego forme razmišljanja, zaključio je kustos izložbe Maroje Mrduljaš.