IZLAŽU LUČKA LAMAI I NENO MIKULIĆ

FONTICUS: Vizualne naslage spontanih pokreta uz osobni doživljaj okruženja

| Autor: Luka JELAVIĆ

Za svoje prvo gostovanje u Grožnjanu Lučka Lamai pripremila je seriju radova izvedenih neuobičajenim korištenjem slikarskih tehnika pod nazivom "Ritualne formacije" * Splitski je umjetnik Neno Mikulić već izlagao u Grožnjanu, a za predstavljanje u galeriji Fonticus pripremio je kolekciju neobično prezentiranih bića, životinjskog ili ljudskog podrijetla, objedinjujući sve pod nazivom "Vizualizacije stanja"

Prve rujanske večeri u grožnjanskoj galeriji Fonticus otvorene su dvije nove samostalne izložbe. Kustos galerije Eugen Borkovsky za tu je prigodu predstavio dvoje umjetnika - Lučku Lamai iz Medvoda (Slovenija) i Nenu Mikulića iz Splita koji su za predstavljanje u galeriji Fonticus pripremili svoje novije projekte.

Istraživanje i igranje

Lučka Lamai se bavi širokim područjem kreativnog stvaralaštva i aktivizmom, namijenjenim najčešće mladima. Osim kreativnim oblikovanjem, održavala je seminare i radionice za likovne pedagoge, okušala se i kao scenografkinja, kostimografkinja i dizajnerica. U svom radu često eksperimentira materijalima i tehnologijama. Bavi se i ilustriranjem publikacija za djecu i odrasle, a svoje široko područje djelovanja ujedinila je pod nazivom "Be One Art". Za svoje prvo gostovanje u Grožnjanu pripremila je seriju radova izvedenih neuobičajenim korištenjem slikarskih tehnika pod nazivom "Ritualne formacije". Istraživanje, pa i igranje Lučke Lamai kreće u dva smjera: u asocijativnom smjeru, igri fragmenata koji podražavaju moguće realne oblike te u smjeru kompozicija koje odražavaju stanje igrača. Ritam je naglašen rasporedom nakupina izbočina i tonovima sjena. Sve radove karakterizira dinamizirana površina.

- Linije i smjerovi reljefnih poteza snažno su razigrani. Rad djeluje kao izrezak, jer umjetnica neke od poteza, odnosno nabora dovodi do rubova formata. Ona zaustavlja energiju oblikovanja prije nego oblik postane ideogram. Zaustavlja je na vrhuncu interpretacije bez zalaženja u figuraciju. Umjetnica likovnim sredstvima prati vlastiti proces u koji ponire služeći se instinktom i memorijom. Ove radove doživljavamo na tragu spiritualne informacije. Vizualna euritmija ovdje se pojavljuje u izvedbi, a rezultati su neka vrsta ilustracije. Autorica tijek i ritam želi učiniti vidljivim. Tijek biva zaustavljen u trenutke. Tako ovo promišljanje rezultira vizualnim naslagama spontanih pokreta. Oživljavanje pokreta zabilježeno na podlozi inicira kod promatrača uživljavanje. Tu je osnovna kvaliteta i snaga ovih radova, rekao je o izloženim radovima Lučke Lamai kustos Eugen Borkovsky.

Niz asocijativnih sadržaja

Splitski je umjetnik Neno Mikulić već izlagao u Grožnjanu, a za predstavljanje u galeriji Fonticus pripremio je kolekciju neobično prezentiranih bića, životinjskog ili ljudskog podrijetla, objedinjujući sve pod nazivom "Vizualizacije stanja". Kao i kroz cijeli dosadašnji opus, autor i ovdje kreće od dojma, osobnog doživljaja okruženja. On izdvaja njemu intrigantne detalje i s njima započinje vizualno istraživanje.

- Pred nama je niz asocijativnih sadržaja izvedenih raznorodnim tehnikama na ravnoj podlozi ili oblikovanih u drvu ili metalu, a ponekad ready-made načinima. Iako unutar serije nalazimo hibridne pristupe oblikovanju, autor nudi zaokruženu cjelinu. Na prvi pogled posebno skulptorski radovi djeluju šarmantno lagodni, ali se očituje trud potrage za identifikacijskim kodom oblika. Mikulić svoje figure značenjski distancira neodređenim pogledom, osmijehom, znakovitim koloriranjem ili ih strogo geometrizira. Kao da želi sačuvati njihovu privatnost i trenutak u kojem ih bilježi. Ovu prezentaciju možemo podijeliti na dvije cjeline koje se prepliću. Jednoj pripadaju motivi ljudi, a drugoj životinje.

I jedni i drugi se pojavljuju kao trodimenzionalni objekti i/ili kao plošni, slikarsko-crtački prikazi. Prelazak iz dvije dimenzije u prostor autoru ne predstavlja problem. Ponekad oblike linijski određuje na podlozi. Odmah uz to nalazimo trodimenzionalni asortiman blizak klasičnoj skulpturi. Slikovni, plošni prostori ili gabariti likova, izložbom bivaju uklopljeni u prostor izolacije, bijele kocke. Izložbeni se prostor pretvara u dom svih ovih bića u kojem smo mi, promatrači, zapravo gosti, rekao je Borkovsky predstavljajući radove Nene Mikulića koji je slikarstvo diplomirao na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a svojim se radovima predstavljao na tridesetak samostalnih i dvadesetak kolektivnih izložbi u mnogim našim mjestima, te u Austriji, Francuskoj, Njemačkoj, J. Koreji…

Dobitnik je prve nagrade na natječaju Pasionska baština (Muzej Mimara, Zagreb, 2005. godine). Radovi mu se nalaze u fundusu Moderne galerije u Zagrebu, Galeriji Sv. Krševana u Šibeniku te u privatnim zbirkama diljem svijeta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter