Dejan Štifanić na njegovoj prethodnoj izložbi 2020.
"U fotografskom žargonu slide označava dijapozitiv film, dias ili jednostavno pozitiv film. U svijetu analogne fotografije ta vrsta filma, najčešće u koloru, smatrana je najkvalitetnijim materijalom za svjetlosni zapis. I danas, prema nekim svojstvima nadmašuje digitalni zapis gustoćom, intenzitetom boja, toplinom. ili onim 'nečim' što film ima. Kako bi rekao moj prijatelj Davor Sanvincenti: 'Volim film jer se film može polizati. Pikseli, ne mogu'.
Pozitiv filmovi posebno su bili popularni sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća i vrlo rašireni kod profesionalaca, ali i amatera koji su se s putovanja, obiteljskih druženja i slično vraćali s dijapozitivima i prikazivali ih u kućnom ambijentu. Najčuveniji projektor i danas je Kodakov model Carousel koji je korišten i u ovom projektu.Na ovoj izložbi poslužio sam se svojim, autorskim, ali i dijapozitivima neznanih ljudi kupljenih na buvljaku i putem oglasnika. Ideja 'Slide Operatora' bila je reinterpretirati postojeće slike na način da sam filmove (mal)tretirao različitim kemikalijama, bojama i drugim sredstvima, umetao u projektor, projicirao na papir i na koncu fotografirao, u trenutku koji sam ocijenio ključnim tijekom procesa.
O metafizičkom aspektu ovih fotografija, nije umjesno da govori autor, no nesumnjivo u spomenutom procesu uključene su bile sile, energije poznatog i nepoznatog porijekla, talog osobne povijesti, iskustvo zanata, i na koncu, stav o likovnosti, fotografiji, društvu i vremenu u kojem živimo. Ovo je izložba o meni, ali u istoj mjeri, vjerujem i vama".
Zapisao je to Dejan Štifanić, fotograf i poznati dugogodišnji fotoreporter našeg lista, uz svoju izložbu "Slide Operator" koja će biti otvorena večeras u 21 sat u pulskoj Galeriji Makina.
Izložba je i povod za razgovor sa Štifanićem, čija se izložba održava u sklopu programa "Dođi u grad! – Vieni in città".
- Sudeći prema najavi, cijela tvoja "Slide Operator" fotografsko-umjetnička priča ima metafizički, a usudila bih se dodati i nekako mistični prizvuk. Imam osjećaj da si u ovom projektu postao neka vrsta fotografskog alkemičara?
- Da li ti je u ovoj tvojoj fotografskoj reinterpretaciji bilo važno što je na slajdovima koje si i kupovao na buvljaku ili putem oglasnika?
- Na neki način ovo je svojevrsni nastavak tvoje zadnje izložbe iz prosinca prošle godine pod naslovom "Izvrnute nutrine". Tada si, između ostalog, također izašao iz okvira
dokumentarne fotografije koja je i tvoj profesionalni poziv, i tretirajući različitim kemikalijama foto-osjetljivi materijal na dnevnom svjetlu predstavio radove koji dodiruju
- Ma koliko mijenjao fotografski zapis i ovdje se osjeća i ljubav prema fotografskoj komori i svijetu fotografije kakav je bio prije danas sveprisutne digitalizacije. Nedostaje li ti to vrijeme?
- Gdje zapravo vidiš budućnost fotografije?
- Uzori, nadahnuća?