IZLOŽBA ALEKSANDRE ORLIĆ

ANIMA: Koliko su se Rovinj i Zagreb promijenili nakon korone i potresa?

"Bilježeći korakom šetača kako su se Rovinj i Zagreb promijenili nakon ovih kriznih situacija – Zagreb kao ratom ranjeni grad nakon potresa, a Rovinj u svojoj ogoljenoj i čistoj ljepoti oslobođenih vizura, bez horde turista radi korone – fotografkinja kroz tjeskobu i melankoliju praznih prostora traga za ljepotom, svjetlom i nadom", piše Iva Korbler u tekstu koji prati izložbu "Anima" Aleksandre Orlić koja se 21. listopada otvara u Muzeju grada Zagreba

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Aleksandra Orlić na rovinjskoj izložbi (Foto: Muzej Grada Rovinja)

Aleksandra Orlić na rovinjskoj izložbi (Foto: Muzej Grada Rovinja)


Izložba "Anima" Aleksandre Orlić, koja je tijekom ljeta 2020. bila postavljena u Muzeju Grada Rovinja, gostuje od 21. listopada do 28. studenog u Muzeju grada Zagreba. Postav donosi fotografije gradova Zagreba i Rovinja koje "zrcale unutarnja stanja" autorice u vrijeme nakon zagrebačkog potresa i lockdowna u Rovinju.

Unutarnja stanja

"Koliko su se Rovinj i Zagreb promijenili nakon korone i potresa, a koliko su krizne situacije promijenile nas, izvukle iz dubine duše neke naše sjene, strahove, tjeskobe pa na kraju gradovi zapravo zrcale naša unutarnja stanja, samo su neka od pitanja na koje sam pokušala naći odgovor snimajući fotografije, tražeći u isto vrijeme utjehu i spas u ljepoti. Stoga i naslov "Anima", posuđen od Carla Gustava Junga koji je prvi shvatio da u svima nama spavaju neka druga lica, neki drugi nataloženi osjećaji koje često potiskujemo i skrivamo, a koji izlaze na svjetlo dana baš u kriznim situacijama koje nas na kraju ipak mijenjaju. Dovode bliže samima sebi", piše uz ostalo Aleksandra Orlić u tekstu "Usprkos svemu" koji prati izložbu "Anima".

"Za Aleksandru Orlić fotografija je medij koji prenosi poruke i stavove, ali ta je razina njezinog djela iznimno izbalansirana s estetskoumjetničkim doživljajem svake fotografije. Njezin crno-bijeli svijet dubokih sjena i svijetlih suncem okupanih prostora i volumena ne dokumentira samo urbano tkivo različitih gradskih vizura, aglomeracija i povijesno-kulturoloških konteksta, već u njima traži dušu tih specifičnih mjesta – njihovu animu. Vodeći se Jungovom idejom arhetipova, sjena i snage podsvijesti te kako Rovinj i Zagreb sada zrcale naša unutarnja stanja nakon korone i potresa, Aleksandra Orlić stvara dvije nove serije fotografija, na tragu ideje o gradu 'kao pojačalu naših unutrašnjih stanja'. Bilježeći korakom šetača kako su se Rovinj i Zagreb promijenili nakon ovih kriznih situacija – Zagreb kao ratom ranjeni grad nakon potresa, a Rovinj u svojoj ogoljenoj i čistoj ljepoti oslobođenih vizura, bez horde turista radi korone – fotografkinja kroz tjeskobu i melankoliju praznih prostora traga za ljepotom, svjetlom i nadom", piše, između ostalog, Iva Korbler u tekstu "Tražiti dušu", a koji prati izložbu "Anima".

Brojni interesi

Aleksandra Orlić rođena je 1974. u Rijeci, odrasla na Malom Lošinju, a u Zagrebu je završila Filozofski fakultet, smjer povijest umjetnosti te njemački jezik i književnost. Danas radi kao glavna urednica magazina Cosmopolitan. Fotografijom se bavi još od osnovne škole, a dosad je imala i niz fotografskih izložbi. Autorica je zbirke poezije "U mjerilu 1:100.000" te romana "Bio jednom kraj", "Ako ikad" i "Dvije noći u Barceloni".

Koordinatorice izložbe "Anima" koji se održava u organizaciji Muzeja Grada Rovinja i Muzeja grada Zagreba su Elizabeta Rogović (Muzej Grada Rovinja) i Iva Kranjec (Muzej grada Zagreba).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater