(Foto Ana Marija Lopar)
U sklopu Festivala znanosti 2025, učenici Tehničke škola Pula pod vodstvom svojih mentorica predstavili su se na izložbi "Bez mreže je teže" koja je otvorena prekjučer u Dnevnom boravku Rojca.
Izložba se bavi univerzalnim i višeslojnim pojmom mreže: od onih digitalnih, komunikacijskih i informatičkih, preko bioloških, društvenih i arhitektonskih, sve do onih gotovo nevidljivih, koje se protežu u prirodi, umjetnosti i svakodnevnom životu. Mreže su i tema ovogodišnjeg Festivala znanosti.
Mentorice su bile profesorica hrvatskog jezika i književnosti te etike Gordana Mofardin te Sandra Balde, profesorica sam strukovnih predmeta iz područja strojarstva. U realizaciji izložbe sudjelovali su učenici prvog, drugog i četvrtog razreda tehničke škole.
- Izrađivali smo plakate na temu mreže pa se pozabavili time koje sve mreže možemo naći u životu koje su nam mreže i bitne za život poput ribarskih mreža, neuronskih mreža, hranidbenih mreža, paukovih mreža itd., dok se kolegica Balde pozabavila tehničkim mrežama, objašnjava Mofardin.
Poseban je kutak s mrežicama i igricama gdje su oživjeli neke stare igre koje se baziraju na mrežama (onim pravim) kao što su igra lastikom - olimpijada, Kolariću Paniću i trija, nekome poznatija pod nazivom školice.
- Djeca su se prvo malo čudila ali su to dobro prihvatila i rado su sudjelovala u tome. Istraživali smo koje sve mreže postoje i koje ćemo mreže izabrati da ih prikažemo kao neke važne za život i za našu svakodnevicu. Naravno, to su i društvene mreže koje smo isto tako obradili jer bez njih danas, ni nama ni njima nema baš života, ističe Mofardin.
Igre kao što su Kolariću Paniću bile su mladim učenicima nepoznate i upravo su se igrali kada smo došli u Dnevni boravak. Naravno, profesorice su im prvo morale pokazati kako se to igra jer im je to bila novost.
Balde se s učenicima više bavila tehničkim mrežama.
- To nam je svakodnevni rad u školi jer to je vezano za naše predmete te smo htjeli i ostalim učenicima pokazati, što se zapravo radi u našoj školi. Prikazali smo i hidrološke, pneumatske i električne mreže, ili sheme. Ako nekoga tema malo više zanima mi možemo i prikazati i objasniti što zapravo radimo. Djeca su bila zadovoljna i sretna što su to napravili i što će to ipak netko drugi vidjeti, kaže Balde.