Dario Sošić i autor Vinicio Momoli
Momoli grije, rastapa, modelira materiju kako bi "vidio što se događa" kako bi proučio njenu evoluciju oblika i boja. Kao suvremeni alkemičar u potrazi je za kamenom mudrosti koji stvara harmoniju i nesklad u deformacijama, koje estetski oplemenjuju mučenu materiju, istaknuo je uz ostalo Dario Sošić, viši kustos Muzeja grada Rovinja
Atraktivnom izložbom slika "Fermento Cromatico" talijanskog autora Vinicia Momolija otvorena je ovogodišnja likovna sezona u Muzeju grada Rovinja. Upravo, želja djelatnika Muzeja da ovom izložbom "iskoče" iz predstavljanja poznatijih tehnika stvaranja i stvaralaštva pa čak, usudila bih se napisati, i kruga dobro nam znanih umjetnika, te čast da likovnu sezonu u rovinjskom hramu kulture - Muzeju grada Rovinja prepuste svjetski poznatom autoru Viniciju Momoliju, pokazalo se dobrim odabirom. Jer, likovna je publika dobila prigodu vidjeti nešto drugačije i različitije od uobičajenog i već viđenog. Vinicio Momoli predstavio je radove u gumi kao svoj autorski izričaj i prepoznatljiv pečat.
Guma kao odlučujuća točka
- Njegova djela, iako utemeljena ekstremnom strogoćom i pažnjom prema planskoj fazi, gube konotaciju pravolinijskog i dozvoljavaju iskušenje s krivuljama i zaobljenijim oblicima. No, prije svega uvođenje i korištenje boja i inovativnih materijala, prijelaz iz željeza u drvo, pa do stakla, da bi se konačno došlo do gume, označava odlučujuću točku koja je odredila umjetničku karijeru Vinicija Momolija. Guma, izrazito industrijski materijal, omogućuje lutanje u kromatskom svemiru kojeg Momoli uspijeva krotiti zahvaljujući svojoj slikarskoj osjetilnosti a istodobno je podložna preoblikovanju uz pomoć topline u djela skulpturalnog karaktera, rekao je na otvaranja izložbe viši kustos, Dario Sošić, napomenuvši pri tom i to da sve to što umjetnik stvara ne čini zbog bola i patnje, već suprotno zbog novog života.
Konceptualno čitanje
- Vinicio Momoli je umjetnik koji barata materijom. Ne u duhu koji je poticao poslijeratne majstore za koje je spaljivanje, deformiranje, bacanje grumenja tamnih boja na platna bio čin koji je predstavljao bol zbog golemih katastrofa i patnji koje su nedavno iskusili, žalosti koje još nisu prebrođene. Suprotno, Momoli grije, rastapa, modelira materiju kako bi "vidio što se događa" kako bi proučio njenu evoluciju oblika i boja. Kao suvremeni alkemičar u potrazi je za kamenom mudrosti koji stvara harmoniju i nesklad u deformacijama, koje estetski oplemenjuju mučenu materiju. Završna faza sastavljanja gumenih dijelova, izabranih prije i poslije, kao predmet intervencije, postaje gotovo rekompozicija, preuzimanje brige za ranjenu materiju. Završeni rad, često zatvoren u kućištu od pleksiglasa, zasigurno je pogodan za konceptualno čitanje, ali je istodobno i izvor estetskog užitka, ističe u tekstu predgovora kataloga Dario Sošić, predstavljajući umjetnika koji je u svom istraživanju dosega i mogućnosti davanja umjetnosti stvorio osobni i originalni oblik.
Izložba "Fermento Cromatico" može se razgledati do 14. travnja.