Pozivam na razumijevanje i strpljivost naše sugrađane, prvenstveno stanare starogradske jezgre. Povijesna jezgra će postati veliko gradilište i naručeni radovi će zadirati u svaku kuću i ulicu što će utjecati na uobičajeni život, ali sve to u konačnici vodi k cilju očuvanja mora, jednog od naših najvećih prirodnih resursa i bogatstva, jer ovaj kraj živi stoljećima od njega, bilo da je riječ o ribarstvu ili turizmu, kaže gradonačelnik Anteo Milos
Radovi na Mandraču (snimila Sanja Bosnić)
U novigradskoj starogradskoj jezgri, Ulici Mandrač, započela je jedna od najvećih investicija u novijoj povijesti grada, teška 54,9 milijuna kuna. Riječ je o rekonstrukciji, proširenju i novogradnji sustava fekalne i oborinske odvodnje te vodovodne mreže starogradske jezgre. Ovaj parcijalni zahvat dio je krovnog/cjelovitog projekta sufinanciranog EU sredstvima pod nazivom "Poboljšanje sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda u aglomeracijama Umag - Savudrija - Novigrad", ukupne vrijednosti 445,3 milijuna kuna od čega se dio navedenog projekta realizira na području lokalne samouprave Novigrada i Brtonigle i vodi pod službenim nazivom "Novogradnja i rekonstrukcija sustava odvodnje Novigrad - Brtonigla".
Nakon podzemnih slijede nadzemni radovi
Ugovor o radovima potpisan je u svibnju ove godine između investitora "6. maj odvodnja" d.o.o. Umag i izvođača radova, poduzeća CGP d.d. iz slovenskog Novog Mesta.
- Financiranje projekta raspoređeno je na nekoliko subjekta, od čega 71 posto čine bespovratna sredstva Europske unije, a preostalih 29 posto u jednakim udjelima financiraju Republika Hrvatska, Hrvatske vode i '6. maj odvodnja', upoznaje nas gradonačelnik Novigrada Anteo Milos sa strukturom dogovorenih udjela u financiranju. Nadalje Milos pojašnjava da se od 54,9 milijuna ugovorene vrijednosti radova (bez PDV-a) namijenjenih za izgradnju oborinske kanalizacije i vodovoda u starogradskoj jezgri, a koji su upravo započeli, njih 50,2 milijuna kuna odnosi na radove obuhvaćene EU projektom, dok će preostali iznos financirati Grad Novigrad.
- Osim što se tu radi o jednoj od najvećih investicija u novijoj povijesti grada, riječ je i o jednom od kompleksnih i najzahtjevnijih projekata za čiju realizaciju treba puno stručnog znanja i velikog angažmana svih nas koji ćemo u taj projekt biti uključeni, pri čemu pozivam na razumijevanje i strpljivost naših sugrađana, prvenstveno stanara u starogradskoj jezgri, na čijim će se ulicama radovi odvijati. Naime, povijesna jezgra će postati veliko gradilište i naručeni radovi će zadirati u svaku kuću i ulicu što će utjecati na uobičajeni život svakog građanina. Ali, da bi se stvari ispravno razumjele, sve to u konačnici vodi k cilju očuvanja mora, jednog od naših najvećih prirodnih resursa i bogatstva, jer ovaj kraj živi stoljećima od njega, bilo da je riječ o ribarstvu ili turizmu, napominje Milos.
Razdvajanje oborinske i fekalne odvodnje
Opisujući pobliže predstojeće radove na obnovi, gradonačelnik ističe da je rekonstrukcija fekalne kanalizacijske mreže planirana u duljini od 2.450 metara, a s obzirom da je postojeći sustav odvodnje mješovitog tipa, tj. kombinirana oborinska odvodnja i kanalizacija, izgradnja nove oborinske kanalizacije planirana je u duljini od 1.285 metara.
- Na taj ćemo način postići daleko adekvatniji razdjelni sustav odvodnje u starogradskoj jezgri, kojim bismo rasteretili buduću suvremenu mrežu fekalne odvodnje. Isto tako, predviđena je i rekonstrukcija vodovodne mreže u centru grada u duljini od 1.261 metara, čime će se u konačnici dobiti u potpunosti nova podzemna infrastruktura u novigradskoj starogradskoj jezgri. Ova složena investicija u podzemnu infrastrukturu starogradske jezgre predstavlja i neizostavni preduvjet za nastavak njezinog nadzemnog uređenja, koje predviđa popločenje partera ulica i trgova u povijesnom centru grada, istaknuo je Milos.
Sukladno dinamičkom planu cjelokupnog projekta, radovi u prvoj fazi započeli su u ulici Mandrač, a odvijat će se u etapama u preostalim dijelovima starogradske jezgre. Ugovorni rok za izvedbu radova je 37 mjeseci ili oko tri godine, koji će se obavljati izvan glavnine turističke sezone. Za sada se odvijaju prema planu, iako su na samom početku gradilišta odmah ispod asfalta ceste bili otkriveni ostaci srednjovjekovnih zidina, no od arheologa na terenu doznajemo da su evidentirane te će pažljivo i postupno biti zatrpane.
Važno je istaknuti da su u sklopu navedenog novigradsko-brtoniškog dijela EU projekta osigurana i investicijska sredstva za izgradnju kanalizacijske mreže u novigradskom naselju Stancija Bružada i brtoniškim Velim Brajdama, na lokaciji Ronko, u ukupnoj duljini 1.295 metara, te rekonstrukcija tri crpne stanice i tri havarijska ispusta ukupne duljine 1.562 metra, koji će se u podmorskom dijelu produžiti 500 metara.