Čak dvjestotinjak sudionika, među njima najviše pomoćnika u nastavi, ali i predstavnika lokalne samouprave te nastavnika, ravnatelja i djelatnika stručnih službi istarskih škola, okupilo se u utorak u Pazinu na panel-raspravi na temu "Pomoćnici u nastavi - ključne osobe u inkluzivnom obrazovanju".
Na skupu je istaknuto kako je u Istarskoj županiji trenutačno zaposleno 175 pomoćnika u nastavi preko kojih pomoć prima 199 učenika s teškoćama u razvoju. Ovi su pomoćnici zaposleni preko projekata prijavljenih na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja sufinanciranog i iz programa Europskog socijalnog fonda, i to preko tri nositelja iz Istre kojima su projekti prihvaćeni odnosno odobreni.
Projekti županije, Pule i Pazina
Istarska županija preko projekta Mozaik 3 vrijednog 14,3 milijuna kuna financira 78 pomoćnika u nastavi u školama kojima je osnivač; Grad Pula provodi projekt Zajedno do znanja 2 vrijedan 12,6 milijuna kuna zapošljavajući 81 pomoćnika u nastavi također za škole kojima je osnivač; dok se kroz projekt Inkluzivne škole 5+ kojemu je nositelj Grad Pazin s partnerima gradovima Labinom, Porečom, Rovinjom i Umagom s 9,4 milijuna kuna financira 40 pomoćnika u nastavi u školama kojima su ti gradovi osnivači.
- Svi se nadamo da će se u budućnosti pomoćnici u nastavi financirati kroz redovni obrazovni sustav, a ne ovako kroz posebne projekte, rekla je u uvodnoj riječi pazinska dogradonačelnica Mirjana Galant. Predstavljajući projekt Inkluzivne škole 5+ izvijestila je da se on provodi kroz četiri godine i da mu je vrijednost 36,4 milijuna kuna.
Posebno ranjiva skupina djece
Panel rasprava je okupila sve važne dionike ovog procesa s ciljem da se razmjenom dosadašnjih iskustava osvijesti važnost pomoćnika u nastavi i uoče njihove potrebe. Raspravu su koordinirale Dijana Drandić, Gordana Pajca Grbin, Sanja Paić i Vanja Marković, a Danijela Ustić moderirala je izlaganja pomoćnika u nastavi odnosno predstavljanja neposrednih iskustava u radu s učenicima.
Na skupu je istaknuto da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju posebno ranjivu skupinu djece i mladih, te se izjednačavanje njihovih mogućnosti u osposobljavanju za samostalan život i rad treba omogućiti kroz dodatne, specifične mehanizme podrške. Tim se mehanizmima kod učenika s teškoćama u razvoju želi postići poboljšanje u postizanju odgojno-obrazovnog uspjeha, uspješnija socijalizacija i emocionalno funkcioniranje, te napredak u razvoju vještina i sposobnosti u redovnim sredinama. Ovo su događanje zajedno organizirali gradovi Pazin i Pula, Istarska županija, te pazinski Centar za socijalnu skrb odnosno njegova podružnica Obiteljski centar u Puli. (D. ŠIŠOVIĆ)