ŽMINJ

KRENULA ISTRAŽNA SONDIRANJA TERENA KOD KAMENOLOMA KRIŽANCI: Otkriven vrlo kvalitetni tehničko-građevni kamen

| Autor: Anđelo DAGOSTIN
Kamenolom Križanci (Arhiva)

Zalihe kamena u postojećem eksploatacijskom polju "Žminj" su iscrpljene * Eksploatacija novog polja trebala bi započeti za oko tri godine * Postrojenje za sitnjenje kamena planira se spustiti na samo dno kamenoloma, čime bi se smanjio utjecaj prašine i buke na okoliš

Krenula su istražna sondiranja terena u blizini kamenoloma "Žminj" kod sela Križanci s ciljem njegova proširenja na novo eksploatacijsko polje "Žminj I.".

- Istražna bušenja bi trebala biti završena 20. svibnja, a onda se očekuju rezultati laboratorijskih ispitivanja koje provodi Institut građevinarstva Hrvatske (IGH), kaže dipl. ing. rudarstva Darko Pranjić, projektant u tvrtki Cesta Pula.

Koncesija do prosinca 2031.

Izbušene su tri bušotine dubine od 35 do 40 metara. "Utvrđeno je da se radi o vrlo kvalitetnom tehničko-građevnom kamenu koji se može koristiti u graditeljstvu", nastavlja projektant Pranjić.

Eksploatacija novog polja trebala bi započeti za oko tri godine. Kamen iz novog polja koristit će se uglavnom za potrebe društva Cesta Pula koje izvodi radove niskogradnje na području Istarske županije.

- Zalihe kamena u postojećem eksploatacijskom polju "Žminj" su iscrpljene, a jedan dio polja se ne može eksploatirati radi izgrađenih objekata i infrastrukture. Zato se planira proširenje na prostor novog eksploatacijskog polja "Žminj I." koje zauzima površinu od 4,5 hektara, pojašnjava Pranjić.

Kamenolom se ne planira produbljivati, ali se postrojenje za sitnjenje kamena planira spustiti 15 metara niže, na samo dno kamenoloma, čime bi se smanjio utjecaj prašine i buke na okoliš. Inače, koncesija nad ovim kamenolomom prema dozvoli resornog Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta traje do 31. prosinca 2031. Također valja naglasiti da Cesta Pula ima četiri aktivna kamenoloma u Istri, a pritom je kamenolom "Žminj" najmanji po površini, a treći po proizvodnji. Cesta Pula jedna je od rijetkih tvrtki koja kroz svo proteklo vrijeme izdvaja novac i uredno sanira sve svoje kamenolome.

Cesta pošumljuje "ugasle" kamenolome

- Kamenolom "Valmarin" u Puli "Cesta" je potpuno sanirala na način da je krater kamenoloma zatrpan materijalom nastalim iz iskopa s područja grada Pule te je izvršeno pošumljavanje cijelog terena. Trenutno se na isti način zatrpava kamenolom "Vidrijan-Tivoli" u Puli, poručuje Pranjić.

Kroz sanaciju starih kamenoloma, Cesta Pula je zbrinula 500.000 prostornih metara građevinskog otpada s područja Pule i bliže okolice, a sanirana područja mogu se dalje koristiti za industrijske, javne, komercijalne, turističke i profitabilne sadržaje.

Na upit za što se najčešće koristi eksploatirani kamen, Pranjić odgovara da se kamen primarno koristi za izradu nasipa za podloge putova, za asfaltne mješavine, ali i za sve radove u građevinarstvu.

- Bez kamena je nezamisliv suvremeni život. Bez kamenog materijala nema novih stanova, zgrada, škola, vrtića, hotela, cesta i prometnica, kanalizacije, željeznica, luka i lučica, novih turističkih kompleksa, mostova i slično, odgovara Pranjić.

Inače, tvrtka Cesta Pula sve je količine kamena koje je do sada eksploatirala koristila isključivo za potrebe izgradnje objekata u Istarskoj županiji, a nikad nije kamen izvozila s područja Istarske županije.

- Kameni materijal iz kamenoloma tvrtke Cesta Pula se koristio uvijek i samo za potrebe razvojnih projekata od važnosti za lokalnu zajednicu i Istarsku županiju, zaključuje projektant Pranjić.

Nakon što se utvrde rezerve mineralnih sirovina uslijedit će izrada elaborata i ishođenje rješenja povjerenstva o kakvoći i količini rezerva. Slijedi izrada idejnog rudarskog projekta za eksploataciju, zatim ishođenje lokacijske dozvole, a onda sklapanje ugovora o eksploataciji s resornim ministarstvom.


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater