NJIMA NIJE KRIZA?

Istarska županija isplatila preko 700.000 kuna za pozamašne godišnje nagrade za svojih 287 zaposlenika

| Autor: Danijela BAŠIĆ- PALKOVIĆ
Zgrada Istarske županije u Puli

Zgrada Istarske županije u Puli


Dok su brojne tvrtke, mahom one u privatnom vlasništvu, doslovno na koljenima i teško mogu predvidjeti kako će zbog lockdowna uopće nastaviti poslovanje i održati radna mjesta, nekima je korona došla kao kec na desetku. To se može reći za silnu vojsku zaposlenika u javnim službama od kojih su neki, osim što ih dosta radi online pa ne moraju fizički niti otići na posao, sada i novčano nagrađeni.

Zadnji primjer stiže iz Istarske županije koja će svim svojim zaposlenicima isplatiti prigodnu godišnju novčanu nagradu u iznosu od 2.500 kuna. Pitanje je za što će 287 djelatnika Županije konkretno biti nagrađeno, jesu li možda ostvarili neke posebne rezultate i povećali prihod upravi u kojoj rade. Ukratko, čime su to zaslužili? Službeni pak zaključak glasi "da se isplata odobrava u visini neoporezivog iznosa od 2.500 kuna, a da su sredstva osigurana u proračunu". U svakom slučaju, svi županijski zaposlenici, izuzev župana i njegove dvije zamjenice koji na to nemaju pravo, dobili su novčanu nagradu, za što je iz proračuna potrošeno 717.500 kuna.

Novac je zaposlenicima već sjeo na račun s plaćom za studeni. Prisjetimo se ranijih najava iz Županije, kada su zbog krize uzrokovane koronom, govorili o obustavi novih zapošljavanja, a uveli su i mjere štednje. Činjenica je da je Istarska županija svojim zaposlenicima ove godine ukinula pravo na isplatu regresa za korištenje godišnjeg odmora i jedina je u Hrvatskoj koja je svojim zaposlenicima i namještenicima šest mjeseci smanjila plaće. Njima je kriza očito završila, pa sad isplaćuju nagrade.

Odnedavno su Županiji pripojeni svi zaposlenici bivšeg Ureda državne uprave, ali ni to im nije bilo dovoljno ljudi. I dalje se redovno objavljuju javni natječaji za nove zaposlenike, umjesto da se unutar kadrova koje imaju organizacijski preslože i smanje ionako preskupi birokratski aparat.

Ove je godine zaposleno čak devet novih zaposlenika. U Županiji to potvrđuju, a onda u nastavku navode "da u ovoj godini nije bilo novih zaposlenja, već da se radi o zamjenama za odsutne djelatnike ili popunjavanju upražnjenih mjesta". Jedan od apsurdnijih natječaja je onaj za "administrativnog referenta" u Odsjeku pisarnice, premda taj odsjek već ima 20 zaposlenih i čak 19 administrativnih referenata.

Prije spajanja s Uredom Državne uprave, Županija je imala 169 zaposlenih, a danas ih broji 289. Trenutno ih 24 radi od kuće. Godišnje se na ukupne plaće i ostale naknade zaposlenika troši 44 milijuna kuna. Od tog iznosa na preuzete djelatnike bivšeg Ureda državne uprave odnosi se 16,9 milijuna kuna i te se plaće financiraju iz Državnog proračuna.

Na plaće koje se financiraju iz europskih izvora odnosi se 1,1 milijun kuna, a 26,1 milijuna kuna ide iz županijskog proračuna na plaće djelatnika koji su bili zaposleni i prije spajanja s Uredom državne uprave. Zakonom je propisano da masa plaća ne smije prijeći 20 posto prihoda Županije u prethodnom razdoblju, a ove godine stopa mase plaća za Županiju iznosi 14,56 posto. S obzirom na "pojačanu" aktivnost županijskih vijećnika u Skupštini, nije čudno što, primjerice, Stručna služba Skupštine ima 7 zaposlenih.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter