(Snimila Gordana Čalić Šverko)
Neophodna je izgradnja raskrižja na državnoj cesti D44 kod skretanja za akumulaciju Butoniga, na opasnoj dugoj ravnici u dolini rijeke Mirne, na dionici koja u listopadu ide u rekonstrukciju, upozorili su na konferenciji za novinare održanoj na toj, po njima spornoj lokaciji, novi županijski vijećnik, poznati buzetski automobilistički as i direktor buzetske utrke Branko Bašić i koordinator Inicijative "ZA ekološku rentu vodozaštitne Istre" Robert Marušić.
- Investitor rekonstrukcije na dionici državne ceste od Motovunskog mosta do Istarskih toplica su Hrvatske ceste i mi ih još jednom pozivamo da je sada prilika da ovu važnu dionicu učine sigurnijom. Ta se prometnica koristi ne samo u turizmu već cijele godine. Umag, Buje i Novigrad su tom cestom, preko Buzeta, spojeni s Rijekom i obrnuto. Tu je Istra najšira i najdeblja, kazao je županijski vijećnik Branko Bašić s liste Borisa Miletića.
Cesta u dolini rijeke Mirne (Snimila Gordana Čalić Šverko)
Dodao je također kako se jednako tako od nadležnog ministarstva i Hrvatskih cesta traži da uvedu jednaka osovinska ograničenja i limiti od graničnog prijelaza Požane (Sočerga) do naselja Podrečak ispod Mažinjice na D201 kakve je Republika Slovenija postavila za teretni promet od mosta Rižana do graničnog prijelaza Sočerga (Požane). Slovenija godinama odbija inicijative da se taj granični prijelaz otvori za prolaz kamiona težih od 7,5 tona ukupne nosivosti pa makar i samo onih s pulskim i koparskim registarskim oznaka.
- Sada Slovenci uz posebna specijalna dopuštenja povremeno prelaze hrvatsku granicu kod Buzeta, a naši obrtnici koji se bave uslugom transporta ne mogu i tu tražimo samo jednak tretman, i ništa više. Jedan takav prometni znak, nije neki veliki trošak, ali je psihološki manevar našeg ponosa, istaknuo je Branko Bašić.
Dodao je kako je djetinjstvo proveo uz vlakove na buzetskoj željezničkoj stanici i pozdravlja uklanjanje panelne ograde i bodljikave inox žice koju su Slovenci postavili prije desetak godina na državnu granicu kao fizičku barijeru za migracije, a štetu su imali samo građani s obje strane granice i divljač koja se nije mogla slobodno kretati.
Robert Marušić istaknuo je sa zadovoljstvom da je njihova Inicijativa "ZA ekološku rentu vodozaštitne Istre" pobjednik županijskih izbora gdje se vrlo snažno podržalo istarskog župana Borisa Miletića i njegov tim. Kao programska inicijativa ne sudjeluju u političkim pregovorima koalicija, već je njihov interes, kazao je Marušić, provesti obećane točke građanima vodozaštitne Istre. Traži se kompenzacija zbog umanjene kvalitete života u vodozaštitnom području.
- Potaknut ćemo osnivanje suvlasničke županijske tvrtke s većinskim udjelom gradova i općina vodozaštitne Istre, i budžetom koji bi dogovorom svih, započeo kompenzaciju umanjene kvalitete života zbog nekih limita koje sve rigoroznija vodozaštita traži od naših građana. Mi ćemo čuvati pitku i čistu vodu, ali naš "life style" se ne smije dovoditi u pitanje. Rođeni smo tu. Mi i naša djeca moramo ostati tu, a ne tužno jednim okom gledati kako je uz istarsku obalu bolje, i prazniti našu unutrašnju Istru. Ne pristajemo biti "kišni dan" bogataša na obali, naglasio je Marušić.
Kazao je također kako su građanima obećali veću potporu modernizaciji cesta, razvojnim fondovima, naročito sportu i to će, potporom Borisu Miletiću, i realizirati.
- On kao istarski župan pružio je ruku svima koji žele služiti Istri i raditi za Istru. Vjerujem da je to odličan početak, zaključio je Marušić koji do kraja godine, kako je najavio, kroz redovnu skupštinsku proceduru, ima namjeru pozvati sve županijske vijećnike da dignu ruke i vrate nekretninu buzetskog školskog odmarališta u Vrsaru Gradu Buzetu kome je oduvijek pripadala i koja je u vlasništvo Istarske županije završila u turbulentnim devedesetim godinama prošlog stoljeća.